Πώς να κάνεις πιο ομαλή τη μετάβαση στο διαζύγιο

0

Προκειμένου να βγάλεις την ένταση από μέσα σου και να μεταβείς ομαλά στο διαζύγιο, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσεις ότι έχεις επιλογές και ότι είσαι υπεύθυνος/η για την αισθηματική και συναισθηματική σου ζωή. Ο/Η πρώην σύζυγος μπορεί να έχει έναν/μία δικηγόρο που μάχεται να σας φέρει σε αντιδικία ή προσπαθεί να ρίξει λάδι στη φωτιά ή μπορεί ο/η ίδιος/α ο/η πρώην σου να είναι εριστικός/ή και να σε προκαλεί με τη συμπεριφορά του/της. Όμως η τελική επιλογή του πώς θα ανταποκριθείς και θα απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω, είναι δική σου!

Παρακάτω, θα δείς 8 συμπεριφορές-κλειδιά που θα σε διατηρήσουν ήρεμο/η μέσα στις αντιξοότητες του διαζυγίου.

1. Μείνε πολιτισμένος/η: Το ξέρω ότι είναι εντελώς θεωρητικό αυτό, αλλά ένας/μία θυμωμένος/η πρώην σύζυγος δεν καθιστά θυμωμένο/η κι εσένα. Ο τρόπος που νιώθεις δεν χρειάζεται να εξαρτάται από τον τρόπο που σου φέρεται ο/η πρώην σου. Μπορείς να επιστρέψεις τις θυμωμένες ματιές με ένα χαμόγελο και αν υπάρχουν οποιεσδήποτε απειλές από τη πλευρά του/της, άσε τον/τη δικηγόρο σου να το χειριστεί.

Σίγουρα επάνω στην ένταση της στιγμής, μπορεί να θέλεις να αμυνθείς, να υπερασπιστείς τον εαυτό σου και τη θέση σου. Κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό αλλά το διαζύγιο δεν είναι τίποτα άλλο από μια στιγμή σε ολόκληρη τη ζωή σου, μια στιγμή που δεν σε καθορίζει και δεν καθορίζει το πώς θα είναι η ζωή σου μετά. Επιλέγοντας να παραμείνεις πολιτισμένη/ος και φιλική/ος θα σε οδηγήσει γρηγορότερα στο να προχωρήσεις και να χτίσεις τη ζωή σου από την αρχή. Είναι σημαντικό να καταλάβεις πως ο οποιοσδήποτε μπορεί να έχει δύναμη επάνω σου, μόνο αν εσύ του το επιτρέψεις!

2. Πάρε λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα, κάθε μέρα, για να σκέφτεσαι και να επεξεργάζεσαι τα συναισθήματά σου. Ρώτα τον εαυτό σου «Τι μου συμβαίνει σήμερα;» ή «Πώς νιώθω σήμερα;». Αν δεν νιώθεις καλά, κάνε ό,τι μπορείς για να νιώσεις έστω λίγο καλύτερα. Κάνε έναν περίπατο, πάρε μια μέρα ρεπό, πήγαινε μια βόλτα με τα παιδιά, έστω και ένα σύντομο χάζι στις βιτρίνες, θα «αδειάσει» το μυαλό σου. Μια καλή ιδέα είναι, για να ανταπεξέλθεις συναισθηματικά, να δυναμώσεις σωματικά, δηλαδή να προσέχεις τι τρώς και να ασκείσαι. Η άσκηση θα σε βοηθήσει πολύ!

3. Μείνε παραγωγικός/ή: Ξύπνα καθημερινά και κάνε κάτι που θα σε κρατήσει δραστήριο/α αντί να μένεις κολλημένος/η σε ένα σημείο. Η ζωή δεν σταματάει στο διαζύγιο, όχι αν δεν της το επιτρέψεις. Αν εργάζεσαι, πήγαινε κάθε μέρα στη δουλειά και μείνε συγκεντρωμένος/η σε αυτή. Αν μένεις στο σπίτι με τα παιδιά, διατήρησε μια συγκεκριμένη ρουτίνα και εστίασε στο πώς θα περάσεις ευχάριστα με τα παιδιά. Ρώτα καθημερινά τον εαυτό σου «Είναι χρήσιμο αυτό που κάνω, για μένα και για τα παιδιά;». Αν όχι, άλλαξε κατεύθυνση και γίνε παραγωγικός/ή.

4. Κάνε σχέδια και βάλε στόχους: Προκειμένου να  ισορροπήσεις συναισθηματικά, χρειάζεσαι ένα σχέδιο. Πώς θα είναι η ζωή σου όταν οριστικοποιηθεί το διαζύγιο; Πώς την έχεις φανταστεί; Ήρθε η ώρα να θέσεις στόχους που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις τη ζωή που πάντα ήθελες προχωρώντας μπροστά. Κάνε ένα σχέδιο, ιεράρχησε τις προτεραιότητές σου και ξεκίνα να τις κάνεις πράξη, έχοντας πάντα υπόψιν σου και τους αστάθμητους παράγοντες που πιθανόν να σε βγάλουν εκτός λίστας.

5. Γίνε πιο συνειδητοποιημένος/η: Όταν ένας γάμος τελειώνει, έρχεται η ώρα να ξεκαθαρίσεις το παρόν και το παρελθόν σου. Δεν μπορείς να προχωρήσεις μπροστά και θετικά αν δεν αναλάβεις τη δική σου ευθύνη για τη διάλυση του γάμου σου. Λύσε ζητήματα του παρελθόντος ώστε να μην τα κουβαλάς μαζί σου, ως άλυτα θέματα στο μέλλον. Διώξε από πάνω σου, τις ενοχές και την άρνηση και προχώρα με καθαρό μυαλό.

6. Μην δικαιολογείς το θυμό σου: Έχω μιλήσει με πάρα πολλά άτομα που έμεναν θυμωμένα και αναστατωμένα, για πολλά χρόνια μετά το διαζύγιό τους. Όλοι έχουν μια δικαιολογία να προβάλλουν για το θυμό που ακόμη αισθάνονται αλλά το να ριζώνει ο θυμός μέσα σου, είναι σημάδι αδυναμίας ή αποτυχίας. Αν ξοδέψεις τη ζωή σου θυμώνοντας και προσπαθώντας να ισοφαρίσεις με τον άλλον, δεν θα το ξεπεράσεις ποτέ και θα συνεχίσεις να ζείς έτσι, μέσα στο θυμό, τα νεύρα και την απογοήτευση. Το άτομο με το οποίο έχεις θυμώσει, έχει προχωρήσει και αν επιτρέπεις το θυμό να σε τραβάει πίσω, τότε ευθύνονται εκείνοι για την αποτυχία σου αλλά εσύ!

7. Μην το βάζεις ποτέ κάτω: Δεν θα είναι η κάθε σου μέρα καλή ούτε κάθε στόχος σου θα πετυχαίνει αλλά αυτός δεν είναι λόγος να το βάζεις κάτω. Δεν έχεις χώρο στη ζωή σου για αυτολύπηση ή ενοχές. Μην αφήνεις τα μικρά πισωγυρίσματα να σε εμποδίζουν να πας παρακάτω. Μία επιτυχία σε οποιονδήποτε τομέα, ανεξαρτήτως μεγέθους, είναι αρκετή για να γίνεις πιο δυνατή και γεμάτη αυτοπεποίθηση.Κι αυτό θα σε βοηθήσει να καταλάβεις ποια είσαι και τι χρειάζεσαι να κάνεις μετά!

8.Στρέψε τα μάτια σου στο μέλλον: Οι επιτυχημένοι άνθρωποι κρατάνε το βλέμμα τους ευθεία και προχωρούν μπροστά. Κάθε βήμα προς τα μπρός είναι ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση. Μπορείς πού και πού να κοιτάζεις πίσω σου αλλά μόνο για να διορθώνεις τα λάθη σου και να επαναπροσδιορίζεις τη κατεύθυνση που θέλεις να πας.

Βγάλε από τη ζωή και τη ψυχή σου, τις εντάσεις και τις συγκρούσεις. Δες τη θετική πλευρά της ζωής και όποτε είσαι έτοιμος να εκνευριστείς ή να οργιστείς, προσπάθησε να δείς τι χρειάζεσαι για να περάσεις στην άλλη όχθη που έχει για σένα μια ζωή γεμάτη υγεία και χαρά!

Cathy Meyer
Σύμβουλος γάμου και εκπαιδεύτρια διαζυγίου
Πηγή: http://divorcesupport.about.com/