fbpx

Στο ολοήμερο τα παιδιά τρώνε υπερβολικά γρήγορα σύμφωνα με μελέτες

| 16 Μαΐου 2018
ADVERTISEMENT

Μετά την καθιέρωση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, πολλοί γονείς και δη οι εργαζόμενοι αισθάνθηκαν ανακούφιση, αφού το να παίρνουν το παιδί τους από το σχολείο πριν τις 4 το μεσημέρι ήταν ανέφικτο. Οι γιαγιάδες και οι παππούδες, να ‘ν’ καλά, είχαν βοηθήσει και βοηθούν πολλά ζευγάρια με παιδιά.

Ωστόσο το θέμα μας αυτή τη στιγμή δεν είναι η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου σαν θεσμός, αλλά ο χρόνος που δίδεται στα παιδιά το μεσημέρι για να φάνε το γεύμα τους, χρόνος που είναι πολύ μικρότερος απ’ όσο νομίζουμε μιας και υπάρχουν πολλές τάξεις και πολλά τμήματα που περιμένουν στην ουρά να φάνε και είναι και η ώρα της διδασκαλίας που δεν μπορεί να αναβληθεί για λίγο αργότερα.

Συζήτησε με οποιονδήποτε γονιό θέλεις. Όλοι θα σου πουν πόσο σημαντικό είναι ένα καλό γεύμα για ένα παιδί. Ακόμα κι αν δεν πεινάει τη δεδομένη ώρα, πρέπει να φάει για να μπορεί να «λειτουργήσει» στην τάξη και στο προαύλιο. Ωστόσο μελέτες έδειξαν ότι στα ολοήμερα τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν επαρκή χρόνο για να φάνε το γεύμα τους με αποτέλεσμα ή να τρώνε βιαστικά ή να τρώνε το μισό.


ADVERTISEMENT

Οι ερευνητές δημοσίευσαν μια μελέτη στο περιοδικό «Διατροφή και Διαιτολογία» βασισμένη σε 1.000 μαθητές Δημοτικού και αυτό που διαπίστωσαν ήταν εξαιρετικά ανησυχητικό.

Καταγράφηκε τί είχαν στη διάθεσή τους οι μαθητές να φάνε και τί απέμενε στα πιάτα τους στο τέλος του γεύματος. “Τα παιδιά που είχαν λιγότερα από 20 λεπτά στη διάθεσή τους έφαγαν 13% λιγότερο φαγητό, 12% λιγότερη σαλάτα και ήπιαν 10% λιγότερο γάλα σε σύγκριση με τους μαθητές που είχαν πάνω από 25 λεπτά”, ανέφερε ο υπεύθυνος της έρευνας.

Το χειρότερο όλων είναι ότι τα 20 αυτά λεπτά περιλαμβάνουν και την προετοιμασία. Το 20λεπτο δεν είναι ο καθαρός χρόνος γεύματος με αποτέλεσμα τα παιδιά να «χαζοτρώνε», να μη χαίρονται το φαγητό τους και να φεύγουν στην ουσία νηστικά.


ADVERTISEMENT

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά στους ιθύνοντες να παρέχουν στους μαθητές τουλάχιστον 25 λεπτά και ο χρόνος να ξεκινά να μετρά, αφού τα παιδιά κάτσουν στο τραπέζι. Ο χρόνος αυτός είναι αρκετός για φαγητό και κοινωνικοποίηση με τα άλλα παιδάκια, καθώς συν-τρέφονται (εξ ού και συντροφιά) και δημιουργούν δεσμούς.

Η γρήγορη κατάποση και γενικά η πίεση «Φάε γρήγορα το φαΐ σου, έχεις μάθημα, περιμένουν κι άλλα παιδάκια να φάνε» δεν κάνει καλό ούτε στην υγεία ενός παιδιού ούτε στην ψυχολογία του. Μαθαίνει να τρώει γρήγορα, χωρίς να το ευχαριστιέται και χωρίς να το μασάει τόσο καλά όσο πρέπει.

Συχνά τα παιδιά αυτά τρέφονται λάθος μιας και προτιμούν να φάνε το γρήγορο-γευστικό κομμάτι τους πιάτου τους και να αφήσουν ελλείψει χρόνου το ουσιώδες. Ας μη μιλήσουμε για την ποσότητα της τροφής που λαμβάνουν. Ελάχιστη. Αυτή η νοοτροπία μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο σε κάποια παιδιά.

Δεν θα ήταν λάθος να κοπούν 2-3 λεπτά από την κάθε διδακτική ώρα για να προστεθούν στην ώρα του φαγητού. Δεν θα πάει η μόρφωσή τους πίσω. Εξάλλου νηστικό αρκούδι δεν χορεύει. Ένα θρεπτικό γεύμα, που όμως καταναλώνεται σωστά και όχι βιαστικά έχει μεγαλύτερη σημασία από δέκα λεπτά παραπάνω μάθημα.

Πηγή: scarymommy.com

Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ