fbpx

Παιδίατρος ενημερώνει: Αν το παιδί σας τρώει “δημητριακά” για πρωϊνό, ίσως να το ξανασκεφτείτε

| 8 Απριλίου 2019
ADVERTISEMENT

Η παιδίατρος κυρία Τατιάνα Σπίγγου, διατηρεί μια άκρως ενδιαφέρουσα σελίδα στο facebook εδώ και για άλλη μια φορά, ανατρέπει το στερεότυπο των δημητριακών για πρωϊνό των παιδιών. Δείτε τί γράφει:

ΤΙ ΤΡΩΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΠΡΩΪΝΟ;


ADVERTISEMENT

Αν η απάντηση σας είναι «δημητριακά» και νιώθετε ότι αυτή είναι μια καλή επιλογή, διαβάστε το άρθρο του theguardian και ίσως το ξανασκεφτείτε.

Σύμφωνα με το άρθρο,τα δημητριακά τύπου flakes εφευρέθηκαν στην Αμερική , αρχικά ως μια εναλλακτική υγιεινής διατροφής , προορισμένη να ανακουφίσει τους Αμερικανούς από τα προβλήματα του σώματος και της ηθικής:τη δυσκοιλιότητα και τον αυνανισμό!(έχει πολύ ενδιαφέρον να διαβάσετε την ιστορία της «εφεύρεσης»).

Ο λόγος για τον οποίο το προϊόν γνώρισε γρήγορα τεράστια επιτυχία και εξάπλωση στην Αμερική, ήταν ότι προωθήθηκε δυναμικά μέσω της διαφήμισης. Μπορεί για τα δεδομένα της χώρας μας να φαίνεται απίστευτο πώς στα τέλη του 19ου αιώνα έχει ήδη αρχίσει στην Αμερική το marketing της διατροφής, και όμως είναι γεγονός. Τεράστια ποσά για την εποχή δαπανώνται σε διαφήμιση με σκοπό οι Αμερικανοί να πειστούν ότι τα βιομηχανοποιημένα προϊόντα δημητριακών είναι εξαιρετικά για την υγεία τους και πράγματι πείθονται. Για να πειστούν όμως όλο και περισσότεροι και να γίνει το προϊόν πιο αποδοτικό οικονομικά, η γεύση του βελτιώνεται με την προσθήκη αλατιού και ζάχαρης και προωθείται ακόμη πιο δυναμικά με τη διαφήμιση. Όταν πλέον η επιτυχία έχει εδραιωθεί στην Αμερική, ανοίγουν γραφεία στην Αγγλία και η μανία της κατανάλωσης flakes περνάει στην Ευρώπη. Γνωρίζουν τεράστια επιτυχία στην Αγγλία (πάντα με την βοήθεια της διαφήμισης) και καταφέρνουν να υποκαταστήσουν το πατροπαράδοτο πόριτζ


ADVERTISEMENT

Το προϊόν συνέχισε να εμπλουτίζεται σε γεύση, σχήμα και συσκευασία. Ειδικά στη συσκευασία δόθηκε πάντα μεγάλη σημασία καθώς φαινόταν να παίζει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία .

Κάποια στιγμή έφτασε και στη χώρα μας. Όλοι έχουμε γνωρίσει την τεράστια διαφημιστική καμπάνια με ζωηρά χρώματα, τραγουδάκια, καρτούνς και όμορφα κουτιά που σκοπό έχουν να δελεάσουν τα παιδιά να τα φάνε και να πείσουν τους γονείς ότι είναι υγιεινά.

Είναι εντυπωσιακό πόσο ξέχειλα είναι τα ράφια των σούπερ μάρκετ από μια ατέλειωτη ποικιλία από δημητριακή πρωϊνου:νιφάδες, μπουκίτσες, δαχτυλίδια με σοκολάτα, μέλι, ξηρούς καρπούς σε κουτιά με έξυπνους λαγούς, πονηρά μαϊμουδάκια, δυνατούς τίγρεις. Τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με τις εικόνες αφού έχουν βομβαρδιστεί στην τηλεόραση με αυτές και οι γονείς πιθανώς έχουν πειστεί ότι είναι ό,τι καλύτερο για το πρωινό των παιδιών.

Ευτυχώς, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες, πέρα από τα «πιασάρικα» χρώματα και μηνύματα στην μπροστινή πλευρά του κουτιού, να αναγράφουν και τα συστατικά (διακριτικά, στο πλάι ή πίσω…) Κι εκεί μπορεί ο καθένας να καταλάβει τι ακριβώς δίνει στο παιδί του και να διαπιστώσει ότι η ζάχαρη είναι παντού παρούσα. Όσο για την ενίσχυση με βιταμίνες, είναι μάλλον απαραίτητη αφού, λόγω της επεξεργασίας, οι πρώτες ύλες έχουν πια χάσει το μεγαλύτερο μέρος της διατροφικής τους αξίας.

Να προσπαθήσουμε να τρώμε, τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας, αυτά που εμείς αποφασίζουμε και όχι αυτά που αποφασίζει το marketing της τροφής που μόνο σκοπό έχει το κέρδος . Η επιδημία της παχυσαρκίας έχει αιτίες που μπορούν να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν με συνειδητές επιλογές. Ψωμί, βούτυρο, ταχίνι, μέλι, τυρί , ένα σωρό εναλλακτικές που χρόνια έθρεψαν τα παιδιά του τόπου μας πρέπει να ξαναμπούν στις επιλογές μας για το ξεκίνημα της μέρας. Κι αν είναι τα παιδιά μας να χαρούν με νιφάδες, ας είναι αυτές του χιονιού το χειμώνα.

Τατιάνα Σπίγγου
Παιδίατρος

Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ