fbpx

Η φανταστική δασκάλα που κάνει “ιδιαίτερα” στο Youtube!

| 24 Σεπτεμβρίου 2018
ADVERTISEMENT

Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν έπεσα πάνω στο Youtube κανάλι της Ράνιας Κουκλή ήταν “πόσο θα ήθελα να υπήρχε κάτι αντίστοιχο όταν ήμουν κι εγώ στο σχολείο”. Το αμέσως επόμενο ήταν: “Αυτό πρέπει ΣΙΓΟΥΡΑ να γίνει θέμα στο blog!” Η Ράνια Κουκλή είναι δασκάλα και μέσα από το YouTube κανάλι της “RaniaSchool” έχει φτιάξει μια ευχάριστη “γέφυρα” που ενώνει το μάθημα στο σχολείο με το διάβασμα στο σπίτι. Tα video που ανεβάζει έχουν υποτιτλους ώστε να μπορούν να τα παρακολουθούν όλα τα παιδια ενώ το intro video του καναλιού είναι (και) στη νοηματική γλώσσα.

Nιώθω ότι έχω πολλά να πω, με κυριότερο το πόσο σημαντικό είναι ότι τα παιδιά -πάντα με την επίβλεψη ενήλικα- αλλά και οι ίδιοι οι γονείς(!) έχουν πλέον πρόσβαση σε μια δωρεάν πλατφόρμα που μπορεί να τα βοηθά στη μελέτη χωρίς να υπάρχει ο περιορισμός του χρόνου ή το κόστος των ιδιαίτερων μαθημάτων που για πολλές οικογένειες είναι δυσβάσταχτο, αλλά για αρχή λέω να αφήσω τη Ράνια να μας συστηθεί για να τη γνωρίσουμε όλοι μας καλύτερα.

Who – Is – Who:

Είμαι η Ράνια και είμαι δασκάλα! Αυτός ο προσδιορισμός με οδηγεί και με ορίζει σε μεγάλο βαθμό και ως άνθρωπο. Είμαι 29 ετών, κατάγομαι από τη Θεσσαλονίκη όπου και σπούδασα, ενώ τα τελευταία οχτώ χρόνια διδάσκω σε ένα σχολείο της Αθήνας. ΛΑΤΡΕΥΩ τα παιδιά και η αγάπη αυτή με κάνει να ψάχνω συνεχώς το πώς θα τα βοηθήσω, θα είμαι εκεί γι’ αυτά ψυχολογικά, διδακτικά, υποστηρικτικά… Πώς θα ενώσω τους δύο παράλληλους κόσμους του σχολείου και του σπιτιού, για να πατήσει γερά στις δυο ράγες το παιδί με το τρενάκι του.


ADVERTISEMENT

Έτσι, λοιπόν, βρήκα τη «γέφυρα» που θα ενώνει με έναν τρόπο τη μάθηση στο σχολείο με την επανάληψή της σε μια πιο παιχνιδιάρικη μορφή στο σπίτι. Το όνομά της… RaniaSchool! Στήθηκε πάνω στο ΥouΤube δεδομένου ότι είναι μια πλατφόρμα γνωστή και εύκολη στη χρήση. Η ιδέα γεννήθηκε την ώρα που παίζαμε με τα ανίψια μου. Με ρωτούσαν συχνά πράγματα στο τηλέφωνο, στις βιντεοκλήσεις: «Ράνια, πώς το’ πες αυτό το κολπάκι για να βρίσκω/να θυμάμαι/να υπολογίζω…». Έτσι, στήθηκαν τα βιντεάκια, για να έχουν την ευκαιρία όλα τα παιδιά που το χρειάζονται να ξαναδούν ό,τι  έχουν ανάγκη.

Στα βιντεάκια υπάρχουν δύο μέρη. Στο πρώτο κομμάτι παρουσιάζεται το φαινόμενο που μελετάμε κάθε φορά σε Γλώσσα και Μαθηματικά, ενώ στο δεύτερο- τ’ αγαπημένο «Πινακάκι»- δουλεύουμε παραδείγματα. Στόχος μου είναι να καλύψω αρχικά τις ανάγκες στα δύο αυτά μαθήματα κι έπειτα… βλέπουμε! Ιδέες πολλές κατακλύζουν το κεφάλι μου!
Για τη συνέχεια, ζήτησα από τη Ράνια να μας απαντήσει σε μερικές ερωτήσεις που απασχολούν τους γονείς με παιδάκια δημοτικού. Πάρτε λοιπόν τον καφέ, το τσάι ή το χυμό σας, καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε όλα τα ενδιαφέροντα που μοιράζεται μαζί μας ?

Ποια είναι η μεγαλύτερή σου πρόκληση ως δασκάλα;

Με την εμπειρία που αποκτώ σταδιακά, συνειδητοποιώ πως στο μαθησιακό κομμάτι υπάρχει απόκλιση μεταξύ σχολείου και σπιτιού. Τα παιδιά, δηλαδή, δεν μπορούν να θυμηθούν όλα όσα είδαν και άκουσαν στο σχολείο. Όσα έζησαν κι άγγιξαν, έπλασαν κι έπαιξαν είναι σε θέση να στα αναδιηγηθούν φαρσί, μα η βιωματική μέθοδος διδασκαλίας στην ελληνική πραγματικότητα δεν είναι διαδεδομένη…


ADVERTISEMENT

Στόχος μου είναι να βοηθήσω κάθε παιδί να γίνει λίγο καλύτερο σε κάτι, να νιώσει δυνατό κι έτοιμο να τα καταφέρει! Δεν είναι ανάγκη να είμαστε άριστοι, μα είναι ανάγκη να χτίσουμε μικρά- μικρά τουβλάκια αυτοπεποίθησης στις ψυχούλες των παιδιών μας! Αυτή είναι η πρόκλησή μου: να καταφέρνω να βοηθάω το παιδί να νιώθει καλά με τον εαυτό του και να βελτιώνει ό,τι μπορεί.
Τι μπορεί να κάνει ο γονιός για να βοηθήσει το παιδί στα μαθήματα που δυσκολεύεται;

Όταν το παιδί δυσκολεύεται, μερικά από τα παρακάτω μπορεί να συμβαίνουν:

  • Δεν έχει κατακτήσει ακόμη το φαινόμενο, καθώς μπορεί να είναι καινούριο, άρα χρειάζεται επανάληψη κι εξάσκηση.
  • Η άσκηση, η εκφώνηση, η διατύπωση είναι κάπως περίεργη, ασυνήθιστη ή με παγιδούλες.
  • Την ώρα που εξηγούταν το φαινόμενο το παιδί μπορεί να ήταν απρόσεκτο και να χρειάζεται επαναπροσδιορισμό κι επανατροφοδότηση.

Η θέση του γονέα είναι λεπτή.  Καλό είναι να προσπαθήσει να δώσει μια βοήθεια, για να ξεμπλοκάρει το παιδί, ειδικά εάν αυτό τη ζητήσει. Εάν, ωστόσο, το παιδί δεν ανταποκριθεί, καλό είναι ο γονέας να μην επιχειρήσει να πάρει τη θέση του δασκάλου κάνοντας διδασκαλία στο σπίτι. Τότε, πρέπει να ενθαρρύνει τον μαθητή να απευθυνθεί στον δάσκαλο/ στη δασκάλα του.

Πολύ σύντομα θα συμπεριλάβω στο κανάλι σε ξεχωριστή λίστα αναλυτικότατες απαντήσεις και προτάσεις για τη στάση των γονέων σε σχέση με το παιδί και τις σχολικές του υποχρεώσεις.

Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε ως γονείς την άρνηση του παιδιού να διαβάσει;

Η άρνηση σε σχέση με το διάβασμα είναι ευρέως διαδεδομένη και δεν σχετίζεται απαραίτητα με την ικανότητα του παιδιού να το φέρει εις πέρας. Ποιο παιδί άλλωστε δεν θέλει να παίξει, να συζητήσει με τους γονείς του, να πειράξει το αδερφάκι του στο διπλανό δωμάτιο…

Όταν το παιδί μάς πει «όχι», η πρώτη κίνηση είναι να ζητήσουμε τον λόγο. Εάν, για παράδειγμα, είναι κουρασμένο, καλό είναι να του δώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο απ’ ό,τι συνήθως, για να ηρεμήσει, να παίξει ή να κοιμηθεί. Εάν, ωστόσο, απλά δεν επιθυμεί να ασχοληθεί, θα πρέπει να μπούμε σε διάλογο μαζί του εξηγώντας του πως πρόκειται για τη δική του δουλειά κι υποχρέωση που οφείλει να ολοκληρώσει, ακριβώς όπως εμείς οι ενήλικες πηγαίνουμε στη δουλειά μας και ασχολούμαστε με όλα όσα την αφορούν.
Στην περίπτωση, πάλι, που και αυτή η προσπάθεια δεν ευοδωθεί, καλό θα είναι να έρθετε σε επαφή με τον δάσκαλο/ τη δασκάλα του παιδιού και να κινηθείτε μαζί. Σε κάθε περίπτωση, η ανατροφοδότηση που παίρνει το παιδί πρέπει να’ ναι θετική, ώστε να αποκτήσει και η μελέτη στο σπίτι μια θετική αύρα.

Τέλος, αν η επόμενη μέρα βρει το παιδί αδιάβαστο, η έκθεσή του  μπροστά στην τάξη και τον/την εκπαιδευτικό δημιουργεί μια αίσθηση ντροπής, η οποία δεν αρέσει στα παιδιά κι έτσι, αποφεύγουν την επανάληψη της ασυνέπειάς τους.

Μυστικά για να γίνεται η μελέτη στο σπίτι πιο ευχάριστη:

Τα περισσότερα παιδιά ξεκινούν τη μελέτη τους με αυτό που τους φαίνεται ευκολότερο. Έτσι, ανεβαίνει η αυτοπεποίθησή τους, νιώθουν ικανά και συνεχίζουν με ανεβασμένη διάθεση. Άλλα παιδάκια θέλουν να τελειώνουν με το δύσκολο μέρος των καθηκόντων τους απ’ την αρχή και να συνεχίζουν με τα πιο εύκολα γι’ αυτά, κομμάτια. Σύμφωνα, λοιπόν, με το προφίλ του παιδιού δημιουργούμε ένα πλάνο μελέτης που του ταιριάζει. Επιπλέον, μπορούμε να κινητοποιήσουμε το παιδί με κάτι που θα γίνει, αφού ολοκληρώσει τη δουλειά του. Για παράδειγμα, μία δραστηριότητα εκτός σπιτιού, μια επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, μια βόλτα στο παρκάκι της γειτονιάς μπορεί να λειτουργήσουν θετικά στην ψυχολογία του μαθητή. Χαμογελάστε του, κάντε το να αισθανθεί σίγουρο για τον εαυτό του και εξηγήστε του πως αυτό που έχει σημασία είναι να προσπαθεί για το καλύτερο είτε το πετυχαίνει, είτε όχι.

Καλοκαιρινή επανάληψη

Το καλοκαίρι πρέπει τα παιδιά να ξεκουραστούν! Θεωρώ ότι καλό είναι να περάσει μία περίοδος πλήρους αποχής από όλες τις σχετικές με το σχολείο δραστηριότητες. Τότε, οι μικροί μας θα ανακτήσουν δυνάμεις, όρεξη και διάθεση και θα ‘ ναι ευκολότερη η επαναδραστηριοποίησή τους. Φυσικά, λίγα παιδιά θα ξεκινήσουν ευχάριστα τις επαναληπτικές ασκήσεις τους με 40 βαθμούς, λιακάδα και σκέψεις για την παραλία και την παιδική χαρά. Ωστόσο, μετά από ένα διάστημα– ίσως στις αρχές Αυγούστου ή μετά τον Δεκαπενταύγουστο ή και αρχές Σεπτεμβρίου- για λίγη ώρα κάθε μέρα, καλό είναι τα παιδιά να αρχίσουν μια κάποια επαφή με αυτά που διδάχθηκαν στην προηγούμενη τάξη.

Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό φτιάχνοντας ασκήσεις στηριζόμενοι στο αρχείο με τα έντυπα του παιδιού ή δουλεύοντας με κάποιο αντίστοιχο επαναληπτικό βιβλίο από τα δεκάδες που κυκλοφορούν από μεγάλους εκδοτικούς οίκους. Μια πιο ανάλαφρη επαφή με τα διδαγμένα μπορεί να είναι και το RaniaSchool, επίσης. Ανοίγω τη Γραμματική και ξαναθυμάμαι τους χρόνους, την κλίση, τις εγκλίσεις… Μελετώ ξανά την προπαίδεια και δουλεύω τους μηχανισμούς των Μαθηματικών… Ό,τι ταιριάζει στο παιδί και το δέχεται πιο ευχάριστα, είναι και το πιο θεμιτό. Κανένα παιδί δεν είναι ίδιο με τ’ άλλο, άρα ούτε εδώ υπάρχει ένας και μόνο τρόπος για να γίνει η καλοκαιρινή επανάληψη.

Δεν ξέρω για εσάς αλλά εγώ έχω ήδη βάλει στο πρόγραμμα να δω σήμερα με το Γιώργο μου το βίντεο για το πώς διαβάζουμε την ώρα. Περνάει φάση μανίας με τα ρολόγια οπότε είναι καλή ευκαιρία!

Για περισσότερα: RaniaSchool

“RaniaSchool” στο Facebook

Πηγή: mommystyle.gr

Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ