Πώς να γυμναστείτε στο κρύο

0

Μύτη που στάζει, μάτια υγρά, λαιμός που παγώνει απ’ τον αέρα, ανάσα που κάνει αχνό στην ατμόσφαιρα. Γυμναστείτε έξω τον χειμώνα και απολαύστε όλες αυτές τις ασκήσεις αλλά και τα οφέλη της άσκησης και σκεφτείτε πόσο γλιτώνετε το γεμάτο γυμναστήριο!

Όσο διστακτικοί κι αν είστε στο να βγείτε έξω έστω και για πέντε λεπτά-ποσώ δε μάλλον να γυμναστείτε για τουλάχιστον ένα μισάωρο-σκεφτείτε ότι το σώμα σας θα προσαρμοστεί στη θερμοκρασία περιβάλλοντος και σταδιακά θα ζεσταθείτε. Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές από τον John Honerkamp, γυμναστή του New York Road Runners organization και της Mayo Clinic, για ασφαλή και απολαυστική γυμναστική…στον πάγο!

Εγκλιματιστείτε
Τα πρώτα λεπτά της γυμναστικής στο κρύο, θα νιώσετε τον αέρα να παγώνει τη μύτη σας και τον λαιμό σας και τα πόδια σας να ξυλιάζουν. Ωστόσο, όσο απίστευτο κι αν σας φαίνεται, το σώμα σας θα συνηθίσει στην εξωτερική θερμοκρασία. Στη προσαρμογή αυτή όμως, θα βοηθήσει η συχνότητα. Άμα ασκείστε έξω συχνά, η γυμναστική στο κρύο δεν θα αργήσει να σας φανεί παιχνίδι.

Ρεαλιστικές προσδοκίες
Όταν πρωτο-γυμνάζεστε σε παγωμένες, σχεδόν απαγορευτικές θερμοκρασίες, μετριάστε τις προσδοκίες σας. Πιθανόν να μην ξεπεράσετε το προσωπικό σας ρεκόρ επειδή το σώμα σας δεν ζεσταίνεται το ίδιο φυσικά όπως για παράδειγμα τον Ιούνιο. Αν λάβετε υπόψιν σας και το χιόνι ή τον αέρα, η απόδοσή σας θα είναι ακόμη περισσότερο μειωμένη. Το κλειδί λοιπόν είναι να εστιάστε στη προσπάθεια και όχι στο αποτέλεσμα.

Ταχύτητα
Μπορεί το σώμα σας να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να φτάσει τη συνηθισμένη ταχύτητα επομένως, περιμένετε λίγο περισσότερο για να ζεσταθείτε και φροντίστε στην αρχή η άσκηση να είναι χαλαρή ώστε να βοηθήσετε το σώμα σας στη προσαρμογή. Μετά από μερικές εβδομάδες τακτικής άσκησης σε ψυχρό εξωτερικό περιβάλλον, οι 3 και οι 5 βαθμοί, θα σας φαίνονται αστείοι!

Βρείτε συνοδοιπόρο
Τώρα που γνωρίζετε ότι θα χρειαστείτε λίγο παραπάνω χρόνο να προσαρμοστείτε, βρείτε κάποιον με τον οποίο να τρέχετε μαζί, άρα να νιώθετε ότι έχετε-κατά κάποιο τρόπο- «δεσμευτεί». Το δύσκολο είναι να δέσετε τα κορδόνια σας και να ανοίξετε τη πόρτα, ειδικά όταν έξω έχει παγωνιά. Βρείτε φίλο ή φίλους που θα σας συνοδεύσουν ώστε να  επιμείνετε και να σύντομα να δείτε όλα τα θετικά στο σώμα και στις αντοχές σας.

Ενυδατωθείτε
Η ενυδάτωση είναι αυτονόητη το καλοκαίρι, όμως δεν ιδρώνετε μόνο τότε. Ιδρώνετε και το καλοκαίρι άρα το νερό είναι απαραίτητο, όλες τις εποχές του χρόνου.

Ντυθείτε έξυπνα
Εάν είστε αρκετά δυνατοί για να ασκηθείτε στο κρύο, το μυστικό είναι να είστε ντυμένοι κατάλληλα. Το ένα ρούχο πάνω από το άλλο, επιτρέπει τον συνδυασμό κρύου αέρα, σωματικής ζέστης και ιδρώτα. Αφαιρέστε ένα ρούχο όταν αρχίζετε να ζεσταίνεστε πολύ και φορέστε το ξανά όταν αρχίσετε να κρυώνετε. Καλό είναι τα ρούχα σας να είναι βαμβακερά διότι το νάυλον ή το lycra, «ανάβουν» και ερεθίζουν το δέρμα όταν ιδρώνει. Εξίσου σημαντικό είναι να καλύπτετε τα χέρια, τα πόδια και τα αυτιά σας, διότι αυτά τα σημεία του σώματος, είναι τα πιο ευαίσθητα στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες.

Αντιηλιακό
Ναι αντιηλιακό διότι  μπορεί λόγω χειμώνα να ξεγελιόμαστε, αλλά ήλιο έχουμε όλο τον χρόνο. Ειδικά όταν ο ήλιος πέφτει πάνω στο χιόνι και αντανακλά, η ακτινοβολία μπορεί να είναι πολύ έντονη. Εάν τρέχετε το βράδυ, φροντίστε να φοράτε φωσφορίζοντα παπούτσια και ρούχα για να είστε ορατοί στους οδηγούς (μην το παρακάνατε και καταλήξετε να μοιάζετε με δημόσια έργα. Ένα φωσφορίζον μπουφάν και παπούτσια είναι αρκετά).

Αλλάξτε μετά το τρέξιμο
Ό,τι κι αν φοράτε, βγάλτε το αμέσως μόλις τελειώσετε και μπείτε σπίτι. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι πολύ πιθανό να αρρωστήσετε, ειδικά αν τα ρούχα είναι βρεγμένα από τον ιδρώτα, τη βροχή ή το χιόνι. Ακόμη κι αν μετά δεν κάνετε ντούς, το να αλλάξετε και να φορέσετε στεγνά ρούχα θα σας αποτρέψει από τη πιθανότητα ενός γερού κρυώματος.

Κοινή λογική
Εννοείται πως δεν βγαίνετε ούτε για γυμναστική ούτε για κανέναν άλλο λόγο όταν εκδηλώνονται ακραία καιρικά  φαινόμενα και σε περίπτωση που τη στιγμή που γυμνάζεστε, εκδηλωθούν, επιστρέψτε άμεσα στο σπίτι σας. Εάν δε, ο καιρός είναι κάτω από το μηδέν, οι ειδικοί της Mayo Clinic, συνιστούν να αφήσετε την άσκηση για άλλη μέρα. Εναλλακτικά, μπορείτε να γυμναστείτε και μέσα στο σπίτι. Τέλος, σε όσους αρέσει το τρέξιμο, προσοχή στον πάγο που πολλές φορές πιάνει στο δρόμο για να μη βρεθείτε Χριστουγεννιάτικα αλλά και γενικότερα, με το πόδι στο γύψο!

Καλή άσκηση, καλή δύναμη!

Πηγή: http://www.huffingtonpost.com