fbpx

Υγιεινά καθαρή τάξη, λιγότερες απουσίες!

| 30 Μαΐου 2016
ADVERTISEMENT

Τα περισσότερα παιδιά σε όλο τον κόσμο πηγαίνουν στο δημοτικό σχολείο. Είναι σημαντικό για την υγεία των παιδιών αυτών να βρίσκονται σε ένα  ασφαλές μέρος, όπου μπορούν να μαθαίνουν και να παίζουν. Η φοίτηση των παιδιών στο σχολείο, ακόμη και από πολύ μικρή ηλικία έχει πολλαπλά οφέλη που δεν περιορίζονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ένα σχολικό περιβάλλον που δεν καθαρίζεται συστηματικά ή αποτελεσματικά μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει προβλήματα υγείας. Αυτό έχει ως συνέπεια τα παιδιά να απουσιάσουν από το σχολείο και ως εκ τούτου να επιβραδυνθεί η διαδικασία εκπαίδευσης και κοινωνικοποίησής τους.


ADVERTISEMENT

Αντίθετα, ένα υγιεινά καθαρό σχολικό περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει την υγεία των παιδιών, καθιστώντας έτσι τη μάθηση πιο αποτελεσματική και με τον τρόπο αυτό να συμβάλει στην πρόοδο των παιδιών και την κοινωνικοποίησή τους[1]. Για  τους περισσότερους γονείς ο Σεπτέμβριος σηματοδοτεί την επιστροφή στο σχολείο. Από την μια, η ζωή μπορεί και πάλι να μπει στην ρουτίνα της. Από την άλλη όμως, πολλοί γονείς φοβούνται  την πιθανή έναρξη ενός κύκλου 10 μηνών ασθενειών.

Οι απουσίες από το σχολείο λόγω ασθένειας είναι μια πραγματικότητα .

Στις Ηνωμένες Πολιτείες καταγράφονται κάθε χρόνο περίπου 130 εκατομμύρια χαμένες σχολικές ημέρες[2] μαθητών του νηπιαγωγείου και του δημοτικού.


ADVERTISEMENT

Σε μελέτη σχετικά με την επιβίωση των βακτηρίων και των ιών σε επιφάνειες σχολικών τάξεων, τα συμπεράσματα αναφέρουν ότι όπου διενεργείται καθημερινή απολύμανση των επιφανειών στη τάξη (π.χ. θρανία, έδρα) σε συνδυασμό πάντα με τήρηση σωστής ατομικής υγιεινής, μειώνονται θεαματικά οι  λοιμώξεις από βακτήρια και ιούς.

Είναι γνωστό ότι η επαφή με μολυσμένες επιφάνειες είναι η συχνότερη αιτία μετάδοσης μικροβίων, κυρίως δε σε χώρους όπου συναθροίζονται μικρά παιδιά.

Η ατομική υγιεινή, το συχνό πλύσιμο των χεριών και η απολύμανση των χώρων και των επιφανειών με πιστοποιημένα απολυμαντικά, όπως η χλωρίνη, είναι ένας εύκολος και καθόλου δαπανηρός τρόπος πρόληψης της μετάδοσης ιών (όπως αυτού της γρίπης) ή άλλων μικροβίων[3]. Η εφαρμογή τέτοιων μέτρων σπάει στην ουσία την αλυσίδα μετάδοσης των μικροβίων από τα χέρια στις επιφάνειες που αγγίζουν τα παιδιά και αντίστροφα. [divider]

[1] Gershenson, S., A. Jacknowitz, and A. Brannegan (2014): “Are Student Absences Worth the Worry in U.S. Primary Schools?,” mimeo, American University.

[2] CDC – “Summary Health Statistics for U.S. Children: National Health Interview Survey, 2012”. http://stacks.cdc.gov/view/cdc/6616/

[3] Bell DM: Non-pharmaceutical interventions for pandemic influenza, national and community measures. Emerg Infect Dis 2006, 12(1):88–94.

Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ