fbpx

Ποιος είπε πως τα κατασκευαστικά παιχνίδια δεν είναι και για κορίτσια;

| 24 Μαΐου 2018
ADVERTISEMENT

Έλα τώρα παραδέξου το. Όταν έχει γιορτή ή γενέθλια ή όταν βαπτίζεται ένα κοριτσάκι, τον πρώτο και τον μοναδικό διάδρομο που θα επισκεφθείς σε κατάστημα παιχνιδιών, είναι αυτός με τις κούκλες. Ή τα επιτραπέζια. Tο ίδιο ισχύει και στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο. Τα κατασκευαστικά παιχνίδια βρίσκονται πάντα στη μεριά των αγοριών. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί δίνουμε φύλο στα παιχνίδια;

Από την Κυριακή Χαριτάκη
Βρες με στο facebook Βρες με στο Instagram Βρες με στο SinglemomTv


ADVERTISEMENT


Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, των κοινωνικών δεξιοτήτων και της ομαδικότητας, η προετοιμασία για το σχολείο όπως και όλα τα οφέλη των κατασκευαστικών παιχνιδιών για τα οποία είχαμε γράψει σε προηγούμενο  άρθρο μας εδώ, δεν είναι “αγορίστικη” υπόθεση. Είναι “παιδική” υπόθεση, του τέστιν αφορά όλα τα παιδιά.

Ειδικά για τα κοριτσάκια που συνήθως παίζουν πιο συχνά παιχνίδια ρόλων με τις κούκλες τους, υπάρχουν κατασκευαστικά παιχνίδια πιο κοντά στις συνήθειες και στις προτιμήσεις τους. Αυτό σημαίνει πως πλέον στην αγορά βρίσκουμε κατασκευαστικά παιχνίδια εκτός των συνηθισμένων, δηλαδή σε χρώματα ροζ, μωβ ή λαχανί και με φιγούρες που αναπαριστούν κορίτσια που συνοδεύονται φυσικά από όλα τους τα αξεσουάρ.


ADVERTISEMENT

Κάτι ακόμη που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι ότι τα παιδιά από πολύ μικρά δείχνουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, τα οποία είθισται να ενσωματώνουν στην αυριανή τους καριέρα. Συνεπώς, ως γονείς, είμαστε κατά μία έννοια, υπεύθυνοι για το επάγγελμα που θα επιλέξουν. Όταν για παράδειγμα ένα κοριτσάκι έχει κλίση στη μηχανική αλλά εμείς επιμένουμε να του αγοράζουμε κούκλες, καταπνίγουμε τα θέλω του χωρίς φυσικά να το καταλαβαίνουμε και ουσιαστικά στερούμε από τον κόσμο, μια πολύ καλή μηχανικό ή αρχιτέκτονα. Πέρα δηλαδή από προσωπικό-οικογενειακό, το θέμα είναι και κοινωνικό.

Τα παιδιά χρησιμοποιούν τα παιχνίδια για να ενσαρκώνουν νέους ή παλαιότερους ρόλους, να μιμηθούν, να πειραματιστούν, να εξερευνήσουν τα ενδιαφέροντά τους. Όταν το έμφυλο μάρκετινγκ και τα στερεότυπα γενικότερα, λένε στα παιδιά ποιά πρέπει να είναι, τί πρέπει να τα αφορά και πώς να φέρονται, μιλάμε για ένα σύστημα εντελώς αντιπαιδαγωγικό που αναστέλλει τις ικανότητες και τη φαντασία τους.

Το ελπιδοφόρο είναι ότι τα τελευταία χρόνια, τα έμφυλα παιχνίδια είναι πολύ λιγότερα και στις μέρες μας, σχεδόν όλα τα παιχνίδια αφορούν όλα τα παιδιά. Όλο και περισσότεροι γονείς επιλέγουν κατασκευαστικά παιχνίδια για τα κορίτσια τους και όλο και περισσότερα κοριτσάκια, παίζουν με αυτά. 

Κατασκευή Lego που αναπαριστά την αξέχαστη σειρά της δεκαετίας του ’80 “Τα Χρυσά Κορίτσια”

Επιπλέον, έχει καταρριφθεί ο μύθος που μέχρι πρότινος “πρόσταζε” τα κατασκευαστικά παιχνίδια να είναι μόνο για μικρά κορίτσια. Πλέον αφορούν και έφηβες, σε ένα άλλο επίπεδο, που φτάνει ως τη ρομποτική και τον μοντελισμό.

Ένα ακόμη όφελος του κατασκευαστικού παιχνιδιού για τα κορίτσια, είναι ότι τα έχει φέρει πιο κοντά στα αγόρια. Συνεπώς και τα δύο φύλα μαθαίνουν από πολύ μικρά να συνυπάρχουν, να συνεργάζονται, να προσαρμόζονται και να δουλεύουν σαν ομάδα ενώ τα μηνύματα που τους μεταδίδονται, είναι ότι το παιχνίδι και η φιλία, δεν έχουν φύλο.

Οι ευκαιρίες στην εκπαίδευση, το ταλέντο, τα επαγγέλματα, η αυτοπεποίθηση, δεν έχουν φύλο και αφορούν όλα τα παιδιά.

Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ