Πώς μπορεί μια μόνη μαμά να ηρεμήσει τον έφηβο γιό της

0

Όταν ο γιός σας θυμώνει πώς αντιδράτε; Τί του λέτε;
Μερικές φορές οι γονείς δεν είναι σίγουροι σχετικά με το πώς να επικοινωνήσουν με τον έφηβο γιό τους όταν εκείνος ξεσπά με αποτέλεσμα να μην ξέρουν πώς να τον ηρεμήσουν. Δείτε 6 τρόπους με τους οποίους μπορεί μια μόνη μαμά, που δεν έχει σύζυγο ή σύντροφο να τη στηρίξει, να διαχειριστεί έναν θυμωμένο έφηβο.

Καθορίστε το πρόβλημα
Μερικές φορές όταν θυμώνουμε, δεν ξέρουμε ακριβώς το λόγο μέχρι να μας περάσει. Ο θυμός του έφηβου παιδιού σας όμως, είναι πιο δύσκολος να ερμηνευθεί. Μπορεί για παράδειγμα να μην ξέρει ούτε ο ίδιος γιατί είναι θυμωμένος μέχρι να το συζητήσει μαζί σας, αν δεχθεί να το κάνει κι αυτό. Πάντα προτείνω στους γονείς που βρίσκονται σε αυτή τη θέση, να κάνουν ερωτήσεις ώστε να καταλάβουν την αληθινή αιτία του προβλήματος. Ρωτήστε τον τι αισθάνεται και τι τον έκανε να θυμώσει, σε φάση που θα έχει ηρεμήσει γιατί τότε μόνο είναι πιθανό να σας ανοιχτεί και να πάρετε και τις πιο ειλικρινείς απαντήσεις.

Σκεφτείτε τις λύσεις
Αφού μάθετε το πρόβλημα, σκεφτείτε τις λύσεις. Πώς θα μπορούσατε να ηρεμήσετε τον γιό σας ή να τον κάνετε να νιώσει καλύτερα; Οι λύσεις εξαρτώνται από το πρόβλημα και το πώς θα αντιδράσει το παιδί. Ρωτήστε τον τι θα τον έκανε να νιώσει καλύτερα. Θέλει τον χώρο του, θέλει να τον αγκαλιάσετε, θέλει να φωνάξει να ξεσπάσει; Όλα είναι δεκτά! Βοηθήστε το γιό σας να βρεί λύση κάνοντάς τον να ανακαλύψει, να αναλύσει και στο τέλος να αποκαλύψει τη ρίζα του προβλήματός του άρα και τη καλύτερη δυνατή διέξοδο.

Ενθαρρύνετε τη συναισθηματική του επίγνωση
Η συναισθηματική επίγνωση είναι κάτι στο οποίο χρειάζεται να κάνει πρακτική ο γιός σας πολύ συχνά στη ζωή του. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρει τι αισθάνεται και για ποιο λόγο, διότι μόνο έτσι θα μάθει να διαχειρίζεται τις αντιδράσεις του και να ελέγχει τον εαυτό του, ειδικά όταν το συναίσθημα τον ξεπερνά. Ένας τρόπος να τον βοηθήσετε να το πετύχει είναι να τον «εκπαιδεύσετε» να αναγνωρίζει τον εαυτό του και ειδικά το σώμα του, όταν είναι στρεσαρισμένος. Το πώς νιώθει σωματικά, θα τον οδηγήσει στη συναισθηματική επίγνωση και θα τον βοηθήσει να μειώσει το άγχος και το θυμό του, να συναναστρέφεται με τους ανθρώπους και να κάνει καλύτερες επιλογές στη ζωή του. Ακόμη και τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν να δώσουν στο γιό σας, ενός είδους διορατικότητα, σε σχέση με τον εαυτό του.

Διαχειριστείτε το δικό σας άγχος
Μερικές φορές οι γονείς αφήνουν το άγχος να τους κυριεύει και κατά συνέπεια να το περνάνε και στον έφηβο. Μερικοί άλλοι μπορεί να είναι υπερβολικά επικριτικοί ή ανεκτικοί και να αμφιβάλλουν για το παιδί τους χωρίς να το καταλαβαίνουν, κι αυτό μπορεί να θυμώσει το παιδί. Οι γονείς-και ειδικά οι μαμάδες μονογονείς- έχουν μεγάλη ανάγκη να πιστεύουν πως, ό,τι κι αν έχει γίνει ή θα γίνει, ο γιός τους θα πετύχει. Δείξτε του στοργή και μειώστε το άγχος σας.

Μιλήστε στο αυτοκίνητο
Για τους έφηβους, μια συζήτηση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα μπάσκετ ή μιας βόλτας με το αυτοκίνητο,  μπορεί να είναι πιο θεραπευτική απ’ ότι μια συζήτηση που γίνεται όταν κάθονται στο τραπέζι. Μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να απομακρύνει την αμηχανία από το έφηβο παιδί σας και να το κάνει να νιώσει πιο άνετα. Η έμμεση επικοινωνία όπως λέγεται, βοηθάει τους εφήβους να «ανοίγονται», ειδικά όταν η οπτική επαφή είναι περιορισμένη. Απλά ακούστε τι έχει να σας πεί η κάντε του μερικές πρώτες ερωτήσεις για να τον κάνετε να σας μιλήσει.

Κάντε τέχνη
Η τέχνη είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι έφηβοι προτιμούν να εκφράζονται. Είναι μια δραστηριότητα που τους βοηθάει να εκφράζουν τα συναισθήματα τους και επιπλέον, τους κάνει να νιώθουν καλύτερα και να αντιλαμβάνονται όσα αισθάνονται. Επίσης βοηθάει τους γονείς να βλέπουν πώς νιώθει και τι θέλει να πεί το παιδί.  Μια άλλη επιλογή που μπορείτε να σκεφτείτε είναι η art therapy. Η art therapy, ή Ελληνικά η θεραπεία της τέχνης, είναι μιας μορφής ψυχοθεραπεία που ενθαρρύνει την αυτό-έκφραση μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες όπως η ζωγραφική ή η γλυπτική. Η τέχνη βοηθάει όλους τους ανθρώπους, αλλά ειδικά τους εφήβους, να εξερευνήσουν τα συναισθήματά τους, να λύσουν τις συναισθηματικές τους συγκρούσεις, να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, να μειώσουν το άγχος και να ανακτήσουν μία αίσθηση ευημερίας. Μήπως να το δοκιμάζατε;

Πηγή: Divorcedmoms.com