«Παιδί και οθόνες»: Ένα εξαιρετικό σεμινάριο για τα ψηφιακά μέσα στη ζωή των παιδιών από το Γαλλικό Ινστιτούτο

0

Κυκλος στρογγυλων τραπεζων και εκπαιδευτικων εργαστηριων 2015
Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος – Σίνα 31
Είσοδος ελεύθερη, ταυτόχρονη μετάφραση

Οι εκπαιδευτικές στρογγυλές τράπεζες αποτελούν το ραντεβού που προτείνει το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στο σύνολο των συνεργατών του από το χώρο της εκπαίδευσης. Διοργανώνονται σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε εκπαιδευτικούς αλλά και γενικότερα σε γονείς και φοιτητές. Φέρνουν κοντά επαγγελματίες και ερευνητές αναπτύσσοντας θεωρητικές προσεγγίσεις και παιδαγωγικούς άξονες για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στο σχολικό περιβάλλον.

Ξεκινάμε το 2015 εξετάζοντας τις ριζικές αλλαγές που επιφέρει η ψηφιακή εποχή στον χώρο της εκπαίδευσης και διευρύνουμε την συζήτηση σε άλλους τομείς έρευνας των ανθρωπιστικών επιστημών.

Πρόγραμμα

29 Ιανουαρίου: « Παιδί και οθόνες » – Στρογγυλή τράπεζα – 20.00΄

Auditorium Γαλλικού Ινστιτούτου

Συμμετέχοντες:

Sylvain Joseph, υπεύθυνος ψηφιακής εκπαίδευσης της ακαδημίας των Βερσαλλιών. Κέντρο διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τα μέσα πληροφορίας και ενημέρωσης (CLEMI – Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας)

Μιχάλης Μεϊμάρης, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Stéphane Vial, διδάκτορας φιλοσοφίας, επίκουρος καθηγητής πανεπιστημίου Νîmes, συγγραφέας του βιβλίου L’être et l’écran (PUF)

Συζητούν επίσης:

Odile Bailly Dubois, σχολικός ιατρός

– Άννα Πίγκου, ψυχίατρος-ψυχαναλύτρια, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας της Νέας Λακανικής Σχολής

Guy Rossignol, διευθυντής του δημοτικού σχολείου της Ελληνογαλλικής Σχολής Αγίας Παρασκευής Ευγένιος Νταλακρουά

Ο τίτλος παραπέμπει στην συζήτηση που άνοιξε στη Γαλλία με αφορμή την πρόταση της Ακαδημίας Επιστημών για μία παιδαγωγική προσέγγιση των ψηφιακών μέσων στο σχολείο. Μακριά από την αντιπαράθεση που προκάλεσε η πρώτη αυτή αναφορά, η στρογγυλή τράπεζα αποσκοπεί στην διεύρυνση του πεδίου των δυνατοτήτων, ενθαρρύνει την σκέψη έτσι ώστε να ξεπεραστεί η αντιπαράθεση μεταξύ «γοητείας-αίγλης» και «ευλαβικού φόβου» που προκαλεί συχνά η πρώτη επαφή με τα ψηφιακά μέσα, στους γονείς ή τους εκπαιδευτικούς.

–       Μέσα από το Μάθημα design θα διερευνήσουμε τις αλλαγές στην αντίληψη του κόσμου που προκαλεί η έκρηξη των ψηφιακών μέσων στην καθημερινότητά μας. Ο Stéphane Vial, φιλόσοφος και ερευνητής, την αντιμετωπίζει ως φιλοσοφικό γεγονός που μεταβάλλει «τις συνθήκες δυνατότητας του πραγματικού και την σχέση με τον κόσμο» από τις οποίες πηγάζει η πολιτιστική έκφραση, ειδικότερα στον χώρο του design.

–       Ο καθηγητής Μ. Μεϊμάρης θα επικεντρωθεί στην αντίληψη των ψηφιακών μέσων από τα παιδιά και θα περιγράψει την «ψηφιακή επανάσταση» μέσα από προσωπικές διαδρομές. Θα αναφερθεί στην αλληλεπίδραση μεταξύ γενεών που απορρέει από το φαινόμενο αυτό.

–       Ο Sylvain Joseph θα παρουσιάσει πρακτικούς τρόπους με τους οποίους το Σχολείο και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της Εκπαίδευσης της «ψηφιακής γενιάς»

Γενικότερα και με την συμμετοχή του κοινού, η στρογγυλή τράπεζα θα παρουσιάσει τις τρέχουσες εξελίξεις στην εκπαιδευτική σχέση και την ευθύνη των ενηλίκων στο θέμα αυτό, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο σχολείο.