Τί κάνουν οι εργοδότες πρίν σε καλέσουν για συνέντευξη

0

Σχεδόν όλοι οι άνθρωποι που αναζητούν εργασία, ισχυρίζονται ότι το να στέλνεις βιογραφικό σήμερα, στην Ελλάδα του 2014, είναι σαν να ψάχνεις βελόνα στ’ άχυρα. Πρόκειται όπως λένε για χάσιμο χρόνου διότι αν δεν έχεις γνωστό, δεν πιάνεις δουλειά ούτε στον αιώνα τον άπαντα!

Φυσικά υπάρχουν θέσεις εργασίας που δεν χρειάζονται μέσον αρκεί να στείλεις ένα βιογραφικό που ποτέ δεν ξέρεις ποιος θα το δεί. Αυτό που επίσης δεν ξέρεις είναι το εξής:

80% των εργοδοτών Googlάρουν το όνομά σου πρίν σε καλέσουν για συνέντευξη.

Και όχι μόνο το Googlάρουν αλλά το ψάχνουν και στο facebook και στο twitter και στο Linkedin. Και αν δεν βρούν κάτι που να σχετίζεται με το βιογραφικό σου και κατά κάποιο τρόπο να «αποδεικνύει» την εργασιακή σου εμπειρία επάνω στο αντικείμενο, δεν σε καλούν.

Η συνέντευξη των υποψηφίων υπαλλήλων, είναι μια διαδικασία ακριβή για έναν εργοδότη διότι ουσιαστικά παραμελεί τη δουλειά του για να παίρνει συνεντεύξεις. Γι’ αυτό και προσπαθεί να μειώσει αυτό το κόστος με σύμμαχο τη μηχανή αναζήτησης της Google που κάνει για εκείνον τη μισή δουλειά. Ουσιαστικά η διαδικασία αξιολόγησης, έχει περίπου ως εξής:
1. Ο εργοδότης λαμβάνει τα βιογραφικά και τα χωρίζει σε δύο ομάδες («Ναι» και ‘Όχι»).
2. Ύστερα παίρνει τα «Ναι» και αρχίζει να γκουγκλάρει ονόματα και ανάλογα με το τι βρίσκει στο διαδίκτυο, χωρίζει τα «Ναι» σε «Οριστικά ναι» και «Όχι».
3. Κατόπιν καλεί τους υποψηφίους που το βιογραφικό τους, έχει ενταχθεί στα «Οριστικά Ναι» και αρχίζει να παίρνει συνεντεύξεις.

Σε περίπτωση που, πρίν σε καλέσει, δεν βρεί κάτι αξιόλογο για σένα και τη δουλειά σου ή δεί να μιλάς άσχημα ή να βρίζεις και να τσακώνεσαι στο διαδίκτυο, έχεις αυτόματα μεταφερθεί στα «Όχι». Το ξέρουμε ότι δεν είναι δίκαιο ένας άνθρωπος ή η δουλειά ενός ανθρώπου να κρίνεται από το τι λέει και γράφει στο ίντερνετ, αλλά ποιος είπε ότι υπάρχει δικαιοσύνη στις δουλειές;  Γι’ αυτό, καλό είναι να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα προκειμένου να ενισχύσεις το προφίλ σου και-έστω και λίγο-να αυξήσεις τις πιθανότητες να ενταχθείς, στην αγορά εργασίας.

1. Γκούγκλαρε το όνομά σου
Βάλε το ονοματεπώνυμό σου, στη μηχανή αναζήτησης της Google και δες τι γράφεται για σένα. Μη χαρείς αν δεν βρείς τίποτα, διότι αυτό στους εργοδότες σημαίνει δύο πράγματα: Είτε ότι δεν είσαι δικτυωμένος είτε ότι κάτι κρύβεις και καμία από αυτές τις δύο εντυπώσεις, δεν θα σε βοηθήσει.

2. Γκούκλαρε το όνομα οποιουδήποτε γνωστού βετεράνου στο είδος της εργασίας που αναζητάς
Αν για παράδειγμα ψάχνεις επαγγελματίες με πολυετή εμπειρία και όνομα στο μάρκετινγκ, μπορείς να πληκτρολογήσεις τη λέξη “Marketing week” και κατόπιν «Ειδήσεις» ώστε να δείς όλα τα γνωστά ονόματα των επαγγελματιών του χώρου αλλά και τα τελευταία νέα.

Όλα τα Social Media και ειδικά το LinkedIn είναι πολύ δημοφιλή στη Google ενώ προβάλλουν τον κάθε χρήστη με λόγια που έχει χρησιμοποιήσει ο ίδιος στο λογαριασμό του (και φυσικά αυτό, δεν το λέμε για καλό).

3. Επεξεργαστείτε το διαδικτυακό σας προφίλ 
Σήμερα, δεν είναι δημοφιλείς μόνο οι ηθοποιοί και οι τραγουδιστές. Είμαστε και όλοι εμείς, οι λιγότερο διάσημοι αλλά αρκετά γνωστοί για να διαμορφώσει κάποιος μια πρώτη άποψη για τη διαδικτυακή μας εικόνα. Και όσο πιο θετική αυτή η εικόνα, τόσο θα αυξήσετε τη δημοτικότητά σας στο διαδίκτυο άρα και τις πιθανότητες, κάποιος να σας αναζητήσει ή να οδηγηθεί πιο εύκολα σε εσάς.

Αυτό το άρθρο το έγραψα ως «αντίδραση» σε μια φίλη μου που ψάχνει απελπισμένα για δουλειά αλλά αρνείται να επεξεργαστεί τη δημόσια εικόνα της στο διαδίκτυο, ενώ μάλιστα, ψάχνει για δουλειά στο μάρκετινγκ. Ο οποιοσδήποτε στις πωλήσεις και στο μάρκετινγκ σήμερα, ΠΡΕΠΕΙ να δείχνει ότι κατανοεί τον τρόπο που λειτουργεί το ψηφιακό μάρκετινγκ ώστε να διευκολύνει τον ευατό του, στην εύρεση εργασίας. Ελπίζω λοιπόν να διαβάσει αυτό το άρθρο και να ξεπεράσει τους φόβους της. Το ίδιο δε, ελπίζω και για μία άλλη γνωστή, που είναι 3 χρόνια άνεργη και που αν γκουγκλάρεις το όνομά της, τη βλέπεις να φιγουράρει πρώτη-πρώτη σε άρθρο γνωστού site εύρεσης εργασίας, όπου βρίζει τους ιδιοκτήτες του. Πόσες ελπίδες για εργασία έχει ένα άτομο που εκφράζεται απρεπώς σε site εύρεσης εργασίας-δηλαδή στη πηγή των εργοδοτών- και φάτσα φόρα με το ονοματεπώνυμο και τη φωτογραφία του; Αν δεν τα σβήσει άμεσα, μπορεί και καμία!

Πηγή: http://www.huffingtonpost.com/