Τα 4 σημάδια εξάντλησης του μονογονέα που δεν πρέπει να αγνοήσεις

0

Ποιες είναι οι προτεραιότητες σου και που βάζεις τον εαυτό σου στην λίστα αυτή; Μάλλον πρώτα-πρώτα είναι τα παιδιά σου (όπως είναι φυσιολογικό), ακολουθούν οι άλλες ευθύνες σου (όπως η δουλειά, η φροντίδα των γονιών σου, το να βοηθήσεις τους φίλους σου) και κάπου στο τέλος μάλλον βρίσκεσαι εσύ.

Μπορεί να νομίζεις ότι το να βάζεις πάντα τον εαυτό σου τελευταίο είναι μέρος του να είσαι μονογονέας (και συχνά είναι) αλλά είναι επίσης σημαντικό να μην αγνοείς συνέχεια τις δικές σου ανάγκες. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε διάφορα ξεσπάσματα, πράγμα που θα στερήσει κάθε ευχαρίστηση από την ζωή και τις σχέσεις σου. Παρακάτω υπάρχουν μερικά προειδοποιητικά σημάδια που δεν πρέπει ν’ αγνοήσεις:

Να ουρλιάζεις στα παιδιά σου
Όλοι μας ανεβάζουμε τον τόνο της φωνής μας που και που αλλά το να ουρλιάζεις μέχρι που να χάσεις την φωνή σου δεν είναι το ίδιο. Όταν καταλάβεις ότι πας να κάνεις κάτι τέτοιο προσπάθησε να σκεφτείς αν υπάρχει μια δική σου ανάγκη που έχεις αγνοήσει και στην οποία πρέπει να στρέψεις λίγο την προσοχή σου. Ίσως έχει έρθει η ώρα να ζητήσεις βοήθεια από τους δικούς σου ανθρώπους ή ίσως και να προσλάβεις μια babysitter ώστε να πάρεις ρεπό την υπόλοιπη μέρα. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό, τότε μια βραδιά την εβδομάδα βάλε τα παιδιά για ύπνο πιο νωρίς και χρησιμοποίησε αυτό τον λίγο έξτρα χρόνο για να κάνεις κάτι που ευχαριστεί εσένα.

Δείτε σχετικά: Οι φωνές κάνουν το καλό παιδί να πιστεύει πως είναι κακό.

Να έχεις μπεί στον αυτόματο πιλότο
Το ν’ αλληλεπιδράς με τα παιδιά σου ενώ είσαι συνέχεια στον αυτόματο πιλότο είναι μια ένδειξη ότι πρέπει να σταματήσεις, να πάρεις μια ανάσα και να επανέλθεις στους φυσιολογικούς σου ρυθμούς. Αφενός μεν, επειδή το να είσαι στον αυτόματο πιλότο, σου στερεί την ευκαιρία να έχεις φυσιολογικές αλληλεπιδράσεις με τα παιδιά σου, οι οποίες κάνουν τη σκληρή δουλειά που κάνεις καθημερινά, ν’ αξίζουν τον κόπο και αφετέρου, διότι το να είσαι συνεχώς απασχολημένη/απασχολημένος, σε τέτοιο βαθμό που να μην είσαι σε θέση να προσέχεις τι γίνεται τη κάθε στιγμή, μπορεί να συμβάλλει στο να προκύπτουν ατυχήματα. Ανάγκασε τον εαυτό σου να επιβραδύνει και πραγματικά να είσαι πνευματικά παρούσα ή παρών, με τα παιδιά σου. Μικρά πράγματα, όπως το να κοιτάς το παιδί σου στα μάτια όταν του απαντάς σε μια ερώτηση, ή το να κλείνεις την τηλεόραση, μπορεί να σε βοηθήσουν στο να είσαι διανοητικά εκεί. Μόλις αρχίσεις να βγαίνεις από τον αυτόματο πιλότο, δώσε προσοχή στο πως αισθάνεσαι με το να είσαι πραγματικά εκεί, με τα παιδιά σου και τι αλλαγές βλέπεις στη συμπεριφορά τους.

Να νιώθεις ότι η δυσαρέσκεια σε καταβάλλει
Για πολλούς μονογονείς το ξέσπασμα ξεκινά από την δυσαρέσκεια. Και σίγουρα μπορεί να αισθάνεσαι περιστασιακά ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για την δυσαρέσκεια σου. Αντί ν’ αγνοήσεις αυτό το συναίσθημα, πρέπει να το επεξεργαστείς ώστε να μην συνεχίσει να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού σου και να ρισκάρεις να ξεσπάσεις ανά πάσα στιγμή. Ξεκίνα με το να γράψεις τα συναισθήματα και τις σκέψεις σου σ’ ένα ημερολόγιο ή μίλησε μ’ ένα φίλο/μια φίλη που εμπιστεύεσαι.

Ν’ απομονώνεσαι από τους άλλους
Ένα πιο ανησυχητικό σημάδι είναι η απομόνωση, όταν αισθάνεσαι ότι δεν θες να είσαι κοντά σε κανέναν, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών σου και των ανθρώπων που σε αγαπάνε. Αυτό συμβαίνει σε όλους περιστασιακά αλλά αν παρατηρήσεις ότι αυτή σου η τάση γίνεται όλο και πιο συχνή ή συνοδεύεται από κατανάλωση αλκοόλ ή ουσιών για την διαχείριση της (ή από άλλες παρόμοιες συμπεριφορές), τότε καλό είναι ν’ απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό.

Jennifer Wolf
Εκπαιδεύτρια μονογονέων
Πηγή: 
http://singleparents.about.com/