Πένθος: Ο πόνος της απώλειας είναι και σωματικός και εκδηλώνεται με αυτά τα συμπτώματα (σκίτσα)

0

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος για να προσδιορίσουμε την θλίψη, που προέρχεται έπειτα από μία απώλεια. Είναι μια εμπειρία που μπορεί να περιγράψεις σε κάποιον, αλλά είναι αδύνατο να καταλάβεις, μέχρι να ζήσεις κάτι παρόμοιο. Από όλες τις πτυχές που παρουσιάζει αυτή η ιστορία, υπάρχει κάτι που δεν περιμένουμε να ζήσουμε : Τα σωματικά συμπτώματα που μπορεί να μας προκαλέσει αυτή η ιστορία. Αρκετοί άνθρωποι θα μας μιλήσουν γι αυτά, αλλά δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν τι τους συμβαίνει μέχρι να τους έρθουν τα απανωτά τα χτυπήματα .

Ο θρήνος δεν επηρεάζει μόνο τα συναισθήματα μας, αλλά και την σωματική μας κατάσταση. Μην πανικοβληθείς, καθώς είναι όλα φυσιολογικά. Άλλες φορές τα συναισθήματα είναι απαίσια, μας αγχώνουν και μερικές φορές είναι τρομακτικά, το σίγουρο είναι όμως ότι είναι λογικά. Αν όμως μέρα με τη μέρα δεν βλέπεις κάποια βελτίωση, και δεν μπορείς να τα διαχειριστείς, τότε σίγουρα θα πρέπει να μιλήσεις σε κάποιον ειδικό.

Σου παρουσιάζουμε κάποια από τα σωματικά συμπτώματα που θα νιώσεις, και μερικές συμβουλές για να τα αντιμετωπίσεις:

  1. Κόπωση.

Νιώθεις συνέχεια εξαντλημένος/η. Νιώθεις τις δυνάμεις σου να σε εγκαταλείπουν, και έχεις μια ασταμάτητη υπνηλία. Η ειρωνεία είναι ότι όταν θα πέσεις για ύπνο, ίσως να καταλήξεις να στριφογυρίζεις στο κρεβάτι σου, κάτι που θα σε κουράσει ακόμα πιο πολύ. Από την άλλη μπορεί να κοιμάσαι αρκετά και να νιώθεις ακόμα κουρασμένος/η, επειδή είσαι σε μια συνεχή ένταση και θλίψη.

1
Συμβουλή: Όταν παλεύεις με την κούραση που νιώθεις, ο ύπνος είναι μια καλή αρχή αλλά δεν είναι η μόνη λύση. Προσπάθησε να αναζητήσεις συμβουλές από προηγούμενα άρθρα μας, ώστε να μπορέσεις να κοιμηθείς όσο καλύτερα μπορείς.

2. Σωματικοί πόνοι.

Το σώμα σου αρχίζει να πονά πραγματικά. Νιώθεις βάρος από ένα συνεχόμενο άγχος, είσαι συνέχεια κουρασμένος, ίσως να μην κοιμάσαι καλά, και μπορεί να νιώθεις ότι το σώμα σου βρίσκεται σε μια διαρκή ένταση. Αρκετά συχνά ο κόσμος περιγράφει την σωματική κόπωση που νιώθει, και μερικές φορές είναι τόσο έντονη που συναγωνίζεται μια ίωση. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο θρήνος επιδεινώνει τα συμπτώματα ή άλλους σωματικούς πόνους σε μεγαλύτερες ηλικίες.

2
Συμβουλή: Προσπάθησε να χαλαρώσεις. Ο διαλογισμός, ένα μασάζ ή κάποιες διατάσεις ίσως σε βοηθήσουν. Και ποιός δεν χρειάζεται μια δικαιολογία για να τον περιποιηθούν! Αν αντιμετωπίζεις χρόνιους πόνους οι οποίοι έχουν επιδεινωθεί με την απώλεια σου, τότε προσπάθησε να μιλήσεις σε κάποιον ειδικό. Προσπάθησε να μην επχειρήσεις να μειώσεις τον πόνο με δικά σου φάρμακα και αλκοόλ όταν ο πόνος θα αυξηθεί, και προσπάθησε να κάνεις εναλλακτικές θεραπείες, όπως βελονισμό κτλ.

3. Το σφίξιμο στο στήθος σου προκαλεί δύσπνοια.

Υπάρχει ένα σύμπτωμα που μπορεί να σχετιστεί με καρδιολογικά προβλήματα, οπότε πρέπει να το κοιτάξεις άμεσα αν είναι έντονο ή χρόνιο. Η δυσκολία στην αναπνοή σου μπορεί να επιδεινωθεί με το άγχος ή σε μια ψυχολογική αντίδραση που μπορεί να προέλθει από μία απώλεια. Μερικοί περιγράφουν το σύμπτωμα σαν ένα θαμπό και σταθερό σφίξιμο, ενώ άλλοι βιώνουν έντονο σφίξιμο και δυσκολεύονται να αναπνεύσουν σωστά. Όταν τα παραπάνω θα σχετιστούν και με μια απώλεια τότε, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εκρηκτικό.
3
Συμβουλή: Προσπάθησε να βρείς τρόπους να αντιμετωπίσεις αυτό που νιώθεις, με μια πιο γενική προσέγγιση όπως είναι ο διαλογισμός και οι βαθιές αναπνοές. Αν μάθεις να αναπνέεις σωστά μπορεί να σε βοηθήσει να ηρεμήσεις, όχι μόνο με το συγκεκριμένο σύμπτωμα, αλλά με πολλές δύσκολες καταστάσεις που σε αγχώνουν.

4. Πονοκέφαλοι.

Είναι μια μορφή πόνου, αλλά είναι πολύ συγκεκριμένη και κοινή. Η πιο συνηθισμένη πηγή ενός πονοκεφάλου είναι το άγχος, και ο θρήνος αποτελεί έναν τεράστιο αγχωτικό παράγοντα. Η επίμονη ένταση που έρχεται μαζί με την θλίψη μπορεί να αποτελεί μια σειρά από χρόνιους πονοκεφάλους.

4
Συμβουλή: Θα βρείς αρκετές συμβουλές εκεί έξω για να μπορέσεις να διαχειριστείς έναν έντονο πονοκέφαλο, αν και οι περισσότεροι χρησιμοποιούν απλές μεθόδους όπως κομπρέσες και ένα απλό ντεπόν. Καλό θα είναι να ψάξεις λίγο περισσότερο από όσα έχεις διαβάσει αρχικά και μπορεί να βρείς μια νέα καλή αρχή για σένα.

5. Αμνησία.

Αν υπάρχει κάτι που ακούμε συχνά από κάποιον που βρίσκεται σε μια τέτοια κατάσταση είναι ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τίποτα! Χάνει τα κλειδιά του, ξεχνάει να πάρει τα παιδιά του από το σχολείο, χάνει συναντήσεις και ραντεβού, και πολλά άλλα που κάνουν την αμνησία να φαίνεται τρόπος ζωής. Προσπάθησε να μην ανησυχείς. Για τους περισσότερους ανθρώπους, είναι κάτι που θα βελτιωθεί με τον καιρό. Υπάρχουν επίσης κάποιοι τρόποι που θα μπορέσουν να σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα. Αν δεν δεις καμία βελτίωση, μίλησε στο γιατρό σου ώστε να βεβαιωθείς ότι δεν τρέχει κάτι άλλο.

5
Συμβουλή: Χρησιμοποίησε κάποια απλά εργαλεία που έχεις στην διάθεση σου : φτιάξε λίστες με όσα έχεις να κάνεις, κράτα σημειώσεις στο κινητό σου ώστε να λαμβάνεις ειδοποιήσεις. Δημιούργησε ένα σημαντικό σημείο στο σπίτι σου – που δεν χρειάζεται να είναι οργανωμένο, αλλά είναι σημαντικό γιατί τουλάχιστον θα μπορείς να δείς που είναι. Προσπάθησε να διατηρήσεις το χιούμορ σου – είναι λογικό να γελάσεις όταν θα καταλάβεις ότι πήγες για ψώνια χωρίς το πορτοφόλι σου, όταν είσαι έτοιμος/η να βάλεις τα κλάμματα και νιώθεις ότι δεν μπορείς να συγκρατηθείς.

6. Έλλειψη συγκέντρωσης.

Ίσως να ταυτίζεσαι με αυτό. Η συγκέντρωση, όταν θα βιώσεις έντονο στρες, η προσοχή σου που αποσπάται εύκολα και ξεχνάς, η κούραση και οι πονοκέφαλοι, μπορεί να φαντάζει αδύνατη. Ίσως νιώθεις ότι δεν μπορείς να συγκεντρωθείς σε συναντήσεις, στην τάξη, σε συζητήσεις και οπουδήποτε αλλού. Συχνά μπορεί να αποσπάται η προσοχή σου επειδή σκέφτεσαι το αγαπημένο σου άτομο, και σου προκαλείται άγχος από την απώλεια. Άλλες φορές μπορεί απλά να μην είσαι σε θέση να δεχτείς καινούριες πληροφορίες. Όπως και να έχει είναι φυσιολογικό, όσο και αν νιώθεις ότι τρελαίνεσαι.

6Συμβουλή: Μπορεί να είναι δύσκολο να συγκεντρωθείς, ακόμα και όταν δεν πενθείς. Προσωπικά έχω έλλειψη συγκέντρωσης οπότε δεν είμαι ο καλύτερος άνθρωπος να σου μιλήσω για το συγκεκριμένο θέμα. Έχω διαβάσει αρκετά βιβλία και άρθρα, αλλά πολύ λίγα από αυτά μπορεί να έχουν  επιρροή όταν το άγχος βρίσκεται σε έξαρση. Αν βελτιώσεις το περιβάλλον σου και τις συνήθειες σου, σίγουρα θα μπορέσεις να βοηθήσεις τον εαυτό σου.

7. Αλλάζει η όρεξη σου και έχεις προβλήματα στην πέψη.

Μπορεί να έχεις φάει μόνο δύο κομμάτια τοστ όλη την εβδομάδα. Ίσως να πήρες φαγητό απ΄έξω 3 φορές μέσα σε μια μέρα. Είτε πρόκειται για σημαντικές αυξήσεις ή μειώσεις, οι αλλαγές στην όρεξη σου είναι φυσιολογικές όταν βιώνεις έντονα συναισθήματα. Ακόμα και αν η όρεξη σου παραμένει ίδια με πριν, μπορεί να νιώθεις αισθήματα ναυτίας ή άλλα προβλήματα με την πέψη σου.

7Συμβουλή: Το φαγητό συνδέεται και με την σωματική αλλά και στην συναισθηματική μας υγεία, οπότε είναι σημαντικό να προσέξεις το συγκεκριμένο κομμάτι. Αν παλεύεις με το φαγητό, είναι σημαντικό να τρώς σωστά. Αν δεν τρώς μεγάλες ποσότητες, φρόντισε αυτά που καταναλώνεις να περιέχουν βιταμίνες και να έχουν θρεπτικές αξίες. Μια σούπα με πρωτεϊνες  και υδατάνθρακες ίσως να είναι αυτό που χρειάζεσαι.

8. Αρρωσταίνεις ολοένα και πιο συχνά.

Υπάρχουν αρκετές έρευνες που αποδεικνύουν ότι το άγχος γενικότερα, και ακόμα πιο συγκεκριμένα η θλίψη μπορεί να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Συνδύασε το με την έλλειψη ύπνου, με τις λάθος διατροφικές συνήθειες και μια γενικότερη κούραση που βάζει έναν μεγάλο βαθμό δυσκολίας στο να φροντίσεις τον εαυτό σου. Είναι σαν να θες να αρρωστήσεις. Η έρευνα επίσης μας δείχνει ότι υπάρχει μεγαλύτερη επιρροή στο ανοσοποιητικό σύστημα σε μεγαλύτερες ηλικίες.

φγηΣυμβουλή: Όλα όσα περιγράψαμε παραπάνω μπορεί να αλλάξουν αν φροντίσεις να κοιμάσαι, να τρως καλά και να διαχειρίζεσαι το άγχος σου. Αν τα προσέξεις μπορείς να μειώσεις την πιθανότητα να αρρωστήσεις. Επίσης μπορείς να μιλήσεις στον γιατρό σου, ώστε να σου προτείνει κάποια συμπληρώματα διατροφής τα οποία θα ενισχύσουν τον οργανισμό σου.

Πηγή : http://www.whatsyourgrief.com/