Η δύναμη της θετικής συμπεριφοράς

0

Η συμπεριφορά είναι τα πάντα. Ο Αβραάμ Λίνκολν είπε κάποτε: «οι άνθρωποι είναι τόσο ευτυχισμένοι όσο έχουν πειστεί να είναι».  

Όλοι έχουμε τη δύναμη να επιλέξουμε να είμαστε αρνητικοί ή να επιλέξουμε να είμαστε αισιόδοξοι – είναι τόσο απλό. Κάθε άνθρωπος έχει τη δύναμη να ελέγχει την ευτυχία του στη ζωή γιατί η ευτυχία δεν καθορίζεται από τις καταστάσεις αλλά από το πώς αντιδρούμε στις καταστάσεις.

Η συμπεριφορά μας απέναντι σε μια κατάσταση καθορίζει αν βλέπουμε  τις περιστάσεις ως καλές ή ως κακές.

  • Ο διάσημος συγγραφέας και εκπαιδευτικός Charles Swindoll είπε, «Όσο μεγαλώνω, τόσο πιο πολύ συνειδητοποιώ την επίδραση της δικής μας συμπεριφοράς στη ζωή. Είμαι πεπεισμένος ότι στη ζωή το 10% είναι αυτά που συμβαίνουν και το 90% είναι το πώς αντιδρώ σε αυτά».

Υπάρχει τεράστια δύναμη στην  θετική συμπεριφορά. Ένας άνθρωπος που σκέφτεται θετικά θα αντιμετωπίσει μια κατάσταση και δεν θα νιώσει απελπισμένος. Το θάρρος, η ελπίδα, και η δύναμη είναι σημαντικά συστατικά της θετικής σκέψης. Ο φόβος, η αμφιβολία, η πίκρα  και η ήττα είναι συναισθήματα που εμποδίζουν την θετική σκέψη. Ο Scott Hamilton, ένας ολυμπιονίκης – και παγκόσμιος πρωταθλητής του καλλιτεχνικού πατινάζ – που επιβίωσε από καρκίνο το  συνοψίσε με μια φράση: «Η μόνη αναπηρία στη ζωή είναι η αρνητική συμπεριφορά».

Κάποιες φορές το φίλτρο μας, ή η αντίληψη μας, μπορεί να είναι μολυσμένα. Σε μερικούς ανθρώπους, οι αρνητικές σκέψεις έρχονται πρώτες στο μυαλό τους, αλλά ο καθένας μπορεί να μάθει να αγνοεί αυτές τις σκέψεις και να αναγκάζει τον εαυτό του να επικεντρώνεται στα θετικά. Η συμπεριφορά δεν καθορίζεται γονιδιακά, οπότε τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να σκέφτεται θετικά.

Πιο κάτω θα βρείτε κάποια πράγματα για να προβληματιστείτε:

Μιλήστε με τον εαυτό σας: Πως μιλάτε στον εαυτό σας; Οι αρνητικές σας σκέψεις αποκρύπτουν την αλήθεια;  Μάθετε να μιλάτε στον εαυτό σας με ένα υγιή και θετικό τρόπο.

Άτομα: Αφιερώνετε χρόνο σε άτομα που σας ανεβάζουν ή σας ρίχνουν ψυχολογικά;  Όταν περιβάλλεστε από άτομα με θετικές  ιδέες δημιουργείτε ένα σταθερό δίκτυο φίλων που μπορείτε να απευθυνθείτε τις δύσκολες στιγμές. Όταν συναναστρέφεστε με άτομα που σας βλέπουν θετικά, αυτό σας βοηθάει να ενισχύσετε την  θετική άποψη που έχετε για τον εαυτό σας.

Χρόνος: Τι κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας;  Βρίσκοντας τρόπους να βοηθήσετε άλλους και βγάζοντας τον εαυτό σας από το επίκεντρο, μπορείτε να αντιμετωπίσετε την απελπισία. Γίνετε εθελοντής στην κοινότητα σας. Τα αποτελέσματα του εθελοντισμού είναι η  χαρά και η βαθιά ικανοποίηση!

Πληροφορίες: Τι διαβάζετε ή βλέπετε στην τηλεόραση;  Αυτά που διαβάζουμε, βλέπουμε και ακούμε επηρεάζουν τον τρόπο που φιλτράρουμε τις πληροφορίες και τον τρόπο που παίρνουμε αποφάσεις. Αν οι πληροφορίες είναι αρνητικές, τότε τείνουμε να βλέπουμε τις καταστάσεις με αρνητική συμπεριφορά. Αλλά ισχύει και το αντίθετο! Αν η πληροφορία είναι θετική, τότε έχουμε μια θετική συμπεριφορά.
Διαλογισμός & Προσευχή: Προσεύχεστε ή διαλογίζεστε καθημερινά; Ένα πρόσφατο άρθρο από το Journal of Religion & Health ανακάλυψε ότι η προσευχή ή ο διαλογισμός σε καθημερινή βάση, ανεξάρτητα του θρησκεύματος σας, μπορεί να βελτιώσει την πνευματική σας υγεία,  την άποψη σας για τη ζωή, και την γενικότερη ευτυχία σας.

Πνευματικό φίλτρο: Μήπως επικεντρώνεστε στις θετικές ή αρνητικές εμπειρίες στη ζωή σας; Η περισσότερη αρνητικότητα πηγάζει από την κριτική που κάνουμε στον εαυτό μας και στους άλλους. Αφιερώστε λίγο χρόνο καθημερινά για ενδοσκόπηση. Η ενδοσκόπηση μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε καλύτερα το άγχος σας και να έχετε μια πιο θετική εικόνα για τη ζωή.
Χαμόγελο: Χαμογελάτε συχνά; Ακούγεται χαζό, αλλά ακόμη και ένα ψεύτικο χαμόγελο μπορεί να μειώσει το άγχος να μειώσει τη νευρικότητα, και να βελτιώσει τη συμπεριφορά σας όταν αντιμετωπίζετε δύσκολες καταστάσεις. Οπότε, χαμογελάτε!

Ευγνωμοσύνη: Πάντα σε κάθε κατάσταση υπάρχει κάτι θετικό. Η καλύτερη θεραπεία της δυστυχίας είναι να αρχίσετε να μετράτε τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμον. Η ευγνωμοσύνη έχει τεράστια δύναμη για να αντιστρέψει τα συναισθήματα της απογοήτευσης και της απελπισίας. Κάντε μια λίστα ευγνωμοσύνης για όλα τα άτομα, μέρη και καταστάσεις που είστε ευγνώμον.

Και μια τελευταία σκέψη – ένας διακεκριμένος θεολόγος είπε κάποτε «Η συμπεριφορά με κάνει να προχωράω ή μου ανακόπτει την πορεία μου. Ανάβει τη φωτιά μου ή καταστρέφει την ελπίδα μου. Όταν η συμπεριφορά μου είναι σωστή, κανένα εμπόδιο δεν είναι τόσο ψηλό, καμία πεδιάδα δεν είναι τόσο βαθιά, κανένα όνειρο δεν είναι τόσος ακραίο, και καμία πρόκληση δεν είναι τόσο μεγάλη για μένα». Ονειρευτείτε! Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια  θετική συμπεριφορά!

Πηγή: Γυμναστήρια Curves (www.curves.com)