Γίνεται να γίνετε ευτυχισμένοι; Γίνεται!

0

Οι αισιόδοξοι άνθρωποι έχει αποδειχθεί ότι έχουν πιο υγιή καρδιά, καλύτερη διαχείριση άγχους και χαμηλότερο κίνδυνο για εγκεφαλικά επεισόδια, συγκριτικά με όσους βλέπουν το ποτήρι μισοάδειο.

Το να βλέπετε τη φωτεινή πλευρά της ζωής, είναι πολύ πιο εύκολη υπόθεση από ότι πιστεύετε και ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι να επιστρατεύσετε τη θετική σας ενέργεια. Στο παρακάτω κείμενο ο κύριος David Mezzapelle, συγγραφέας του βιβλίου «Contagious Optimism» μοιράζεται δέκα συμβουλές που θα σας κάνουν να ζείτε πιο αισιόδοξα. Διαβάστε τις και πείτε μας: Εσείς ποιες θα εφαρμόσετε;

1. Είστε ευγνώμονες

Εάν δεν είστε ευγνώμονες για τα καλά πράγματα στη ζωή, θα είστε πάντα ανικανοποίητοι. Γεμίστε τις αποθήκες σας με ό,τι καλό υπάρχει γύρω σας αλλά μην προσπερνάτε ό,τι φαίνεται «αμελητέο». Οφείλετε να είστε ευγνώμονες ακόμη και για τις ταλαιπωρίες, τα εμπόδια, τις αποτυχίες. Γιατί; Επειδή είναι σημεία αναφοράς και σοφίας στη ζωή σας. Σας δυναμώνουν, σας διδάσκουν και ενισχύουν την ευελιξία σας.  Η ευγνωμοσύνη σε κάθε σας βήμα, κάνει τις δυσκολίες της ζωής προσπελάσιμες. Το να είστε συνειδητοποιημένοι για το καλό και το κακό μαζί με τη γνώση πως όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν σε ένα καλύτερο μέλλον, χτίζετε τα θεμέλια μιας πιο αισιόδοξης οπτικής.

2. Μοιραστείτε την ιστορία σας

Όλοι μπορούμε να ζούμε καλύτερα όταν μοιραζόμαστε τις περιπέτειες, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες μας. Το να γνωρίζουμε πως υπάρχουν κι άλλοι σαν εμάς που τα έχουν καταφέρει, είναι ανακουφιστικό. Όταν μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας με τους άλλους, ουσιαστικά τους παρέχουμε τα κατάλληλα εφόδια προκειμένου να δομηθούν, να εξελιχθούν και τελικά να αντέξουν τις δυσκολίες, δίνοντας παράλληλα ένα μήνυμα ελπίδας η οποία και αποτελεί το κύριο συστατικό της αισιοδοξίας.

3. Τους συγχωρείτε

Το να συγχωρεί κανείς είναι ευκολότερο από ότι νομίζουμε, ωστόσο αυτό που κυρίως χρειάζεται είναι να συγχωρέσετε εκείνους που έχουν συμβάλλει στην απαισιοδοξία και στην κακή σας διάθεση. Ο ευκολότερος δρόμος προς τη συγχώρεση είναι να εστιάσετε στο γεγονός ότι το παρελθόν δεν αλλάζει. Δείτε το από την εξής πλευρά: Το άτομο που δυσκολεύεστε να συγχωρέσετε, μπορεί επίσης να θέλει να σβήσει το παρελθόν. Εν κατακλείδι, καλό είναι να κάνετε ανακωχή με την παλιά σας ζωή για να μην καταστρέφετε άλλο την καινούρια. Θα δείτε πως μόλις το καταφέρετε αυτό και κλείσετε τους παλιούς σας λογαριασμούς, θα ζήσετε πιο θετικά και ήρεμα.

4. Γίνετε καλύτερος ακροατής

Όταν ακούμε, αυτόματα εισπράττουμε μεγαλύτερη γνώση σε σχέση με λόγια ή σκέψεις που αν εκφραστούν τη δεδομένη στιγμή, μπορεί να μπλοκάρουν τους άλλους ή να μας αποσπάσουν από την ουσία.  Επιπλέον, το να μάθουμε να ακούμε δείχνει αυτοπεποίθηση και σεβασμό, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι είμαστε άνθρωποι ασφαλείς και θετικοί.

5. Μετατρέψτε τη ζήλια σε ενέργεια

Όταν ζηλεύουμε, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να πληγώνουμε τον εαυτό μας. Το σύμπαν δεν μας χρωστάει επειδή κάποιος άλλος ζεί καλύτερα από εμάς. Διοχετεύστε αυτή την ενέργεια στο να βελτιώσετε τα προσωπικά και τα επαγγελματικά σας ή οποιονδήποτε άλλο τομέα στον οποίο θεωρείτε ότι υστερείτε. Σκεφτείτε ότι η επιτυχία των άλλων, μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο και στη δική σας.

6. Χαμογελάστε παρακαλώ

Όταν χαμογελάμε, δημιουργούμε ένα χαρούμενο ενθαρρυντικό περιβάλλον γύρω μας που συνεπαίρνει και τους άλλους. Αντιθέτως η σκυθρωπή όψη έχει τα αντίθετα αποτελέσματα και κλείνει τους ανθρώπους έξω από εμάς. Η χαρά, ακόμη και σε μικρές δόσεις, απελευθερώνει τη σεροτονίνη (την ορμόνη της ευτυχίας) και κάνει ακόμα και τις πιο «δύσκολες» μέρες, υποφερτές!

7. Ασκηθείτε και ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή

Αυτή η συμβουλή μπορεί να είναι συνηθισμένη, αλλά κακά τα ψέματα, όλοι χρειαζόμαστε το φως του ήλιου ή κάποιου είδους άσκηση σε καθημερινή βάση, έστω και για δεκαπέντε λεπτά. Εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορείτε να βγείτε στον ήλιο, ζητήστε από τον γιατρό σας να σας συνταγογραφήσει κάποια συμπληρώματα με βιταμίνη D ή να σας προτείνει μια άλλη, πιο “light” θεραπεία. Σε περίπτωση που δεν έχετε τη δυνατότητα να ασκηθείτε μέσα στην -έτσι κι αλλιώς-πολυάσχολη καθημερινότητά σας,  μπορείτε να επιστρατεύσετε μερικές εναλλακτικές όπως τη χρήση της σκάλας αντί για το ασανσέρ ή να παρκάρετε πιο μακριά από τον προορισμό σας. Προσπαθήστε να κρατάτε τον εαυτό σας σε υγιή εγρήγορση όσο πιο συχνά μπορείτε. Επιλέξτε γεύματα ισορροπημένα και μην απαξιώνετε τα φρούτα και τα λαχανικά. Εάν νιώθετε πείνα μέσα στην ημέρα, και εφόσον δεν είστε αλλεργικοί, μια καλή επιλογή είναι τα αμύγδαλα και γενικότερα οι ξηροί καρποί. Σε περίπτωση που έχετε προδιάθεση για αλλεργίες, μπορείτε να καταναλώνετε μέσα στην ημέρα μικρά και συχνά γεύματα αντί για τρία μεγάλα. Η ενέργεια που παίρνουμε από την άσκηση, την υγιεινή διατροφή και την έκθεση στο φως, μας βοηθάει στο να συμπεριφερόμαστε θετικά.

8. Εξασκηθείτε στη θετική σκέψη

Η θετική σκέψη είναι η ικανότητα να βρίσκετε το θετικό στο αρνητικό, να το εφαρμόζετε στο χθες ή στο σήμερα και να αισιοδοξείτε για ένα καλύτερο αύριο. Φανταστείτε έναν μαθητή που μελετά για τις εξετάσεις. Η προετοιμασία για κάτι τόσο «δύσκολο» καθώς και η απομνημόνευση όλων αυτών των πληροφοριών, πιθανόν να μοιάζουν με το τέλος του κόσμου, μπορείτε ωστόσο να εστιάσετε στο πώς θα συμβάλλει ένας καλός βαθμός στο μέλλον σας. Όπως σε όλα τα πράγματα, η σκληρή δουλειά πάντα ανταμείβεται. Η ζωή δεν είναι λοτταρία, είναι καθαρά δική μας κατασκευή!

9. Σταματήστε να κατηγορείτε τους άλλους για τα προβλήματά σας

Είναι τόσο εύκολο να κατηγορούμε τους άλλους για τη θέση μας στη ζωή. Οι άνθρωποι ρίχνουν το φταίξιμο στην οικονομία, στους πολιτικούς, στους εργοδότες και γενικότερα σε οποιονδήποτε τρίτο θεωρούν ότι ευθύνεται για τα προβλήματά τους. Ωστόσο, μόλις συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς είμαστε αυτοί που κυρίως ελέγχουμε το ποιοί είμαστε, θα διαπιστώσουμε ότι η αισιοδοξία και η επιτυχία έρχονται φυσικά και από μόνες τους. Θυμηθείτε ότι οι ευκαιρίες φυτρώνουν στον πάτο, όχι στην κορυφή!

10. Να θυμάστε ότι το παρελθόν δεν αποτελεί ένδειξη για το μέλλον

Το γεγονός ότι μπορεί να έχετε αντιμετωπίσει διάφορες αντιθέσεις στη ζωή, δεν σημαίνει πως ότι αρχίζει άσχημα τελειώνει και χάλια. Μην μετατρέπετε τις αρνητικές εμπειρίες σε οιωνούς για όσα σας επιφυλάσσει το μέλλον. Καλό είναι να συνειδητοποιήσετε πως αυτές οι εμπειρίες είναι πίσω σας και ο δρόμος προς το μέλλον καθαρός.

Πηγή: Shape.com