7 τρόποι για να ενισχύσεις την αυτοπεποίθηση σου μετά το διαζύγιο!

0

Με το να χωρίσει κάποιος, μπορεί να βγάλει προς τα έξω το χειρότερο εαυτό του. Ο πρώην σου ίσως προσπαθήσει να βρεί άπειρους τρόπους, για να σε κάνει να νιώσεις ανάξια. Ίσως και εσύ η ίδια να υποβιβάζεις τον εαυτό σου. Ανάλογα με τις περιστάσεις ίσως να λες « αν ήμουν πιο όμορφη/ έξυπνη/ καλύτερη πιο ανεκτική κλπ. ίσως ο γάμος μου να είχε πάει καλά» ή « Κανείς δεν θα θέλει να είναι μαζί μου τώρα που χώρισα» ή «Εφόσον δεν μπόρεσα να κάνω το γάμο μου να πάει καλά είμαι αποτυχημένη/απαίσια/ δεν αξίζω». Όλα αυτά τα αρνητικά συναισθήματα δεν θα κάνουν τίποτα για να σε βοηθήσουν, αντιθέτως θα κάνουν τα πάντα για να καταστρέψουν την αυτοεκτίμηση σου.

Αν κάποιος σου μιλούσε με τον τρόπο που μιλάς εσύ στον εαυτό σου, θα του μιλούσες ακόμα; Αν η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι ένα πολύ δυνατό « Με τίποτα!» τότε δεν είσαι μόνη σου. Οπότε πως μαθαίνεις να φέρεσαι στον εαυτό σου, με τον τρόπο που θα ήθελες να σου φέρονται οι άλλοι;

Εδώ θα βρείς μερικές προτάσεις που ίσως σε βοηθήσουν να χτίσεις την δική σου αυτοεκτίμηση.

  1. Πρόσεξε αυτό που πρέπει να αλλάξει. Πόσο συχνά είσαι επικριτική απέναντι στον εαυτό σου; Πολλοί άνθρωποι που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση αναφέρουν ότι συχνά μιλάνε άσχημα στον εαυτό τους. Ίσως θα σε βοηθούσε αν ξεκινούσες να γράφεις σε ένα χαρτί όσα σου λέει η επικριτική φωνή σου. Ακούγεται σαν κάποιον που γνώριζες όταν ήσουν παιδί ή σαν τον πρώην σου;«Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα σωστά;» , « Δεν μπορώ να πιστέψω αυτό που έκανες μόλις! Ηλίθια!» , « Πως μπορεί να έκανες ένας τόσο μεγάλο λάθος;» Όταν θα ανακαλύψεις ότι ρίχνεις τον εαυτό σου, ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ! Προσπάθησε να αντικαταστήσεις όλα τα αρνητικά σχόλια με πιο θετικά, προσπάθησε να σκέφτεσαι ότι « Κάνω ότι καλύτερο μπορώ,» ή « Μπορώ να το κάνω!»
  2.  Παίνεψε τον εαυτό σου. Όσο περισσότερο το κάνεις, τόσο περισσότερο θα δείς την αυτοπεποίθηση σου να μεγαλώνει, και θα αρχίσεις να εκτιμάς τον εαυτό σου ολοένα και περισσότερο. Κάνε μια λίστα με όλα τα θετικά χαρακτηριστικά , τις δυνάμεις και όλα όσα σου αρέσουν επάνω σου. Είναι αυτή η λίστα μεγαλύτερη από τα αρνητικά σου; Σε ποιά επικεντρώνεσαι περισσότερο; Δώσε στον εαυτό σου την άδεια να σκεφτεί θετικά για σένα. Γράψε τη λίστα και διάβασε την ξανά και ξανά, μέχρι μερικά από αυτά να εξαφανιστούν!
  3. Σταμάτα να αφήνεις τους άλλους να σε προσδιορίζουν. (ειδικά τον πρώην σου!) Πόσο πραγματικά νοιάζεσαι για το τι νομίζουν οι άλλοι για σένα; Εάν ο πρώην σου ή κάποιος άλλος, επισημάνει ένα δικό σου λάθος, το αντιλαμβάνεσαι σαν μια ολοκληρωμένη κριτική απέναντι στον εαυτό σου; Αν κάποιος σου κάνει ένα κοπλιμέντο, θα σου φτιάξει όλη τη μέρα; Φυσικά, είναι ωραίο να νιώθεις όμορφα όταν οι άλλοι προσέχουν κάτι θετικό πάνω σε σένα και είναι λογικό να επηρεάζεσαι από μια κριτική, ΑΛΛΑ, αυτά τα σχόλια δεν σε προσδιορίζουν. Εναλλακτικά, άσε τον εαυτό σου να σου κάνει κοπλιμέντα με πολύ θετική εσωτερική κουβέντα.
  4. Θέσε έναν στόχο και βαθμολόγησε την πρόοδο σου. Υπάρχει κάτι που πάντα ήθελες να κάνεις, αλλά πίστευες ότι δεν μπορείς να καταφέρεις; Να τρέξεις στο μαραθώνιο; Να γράψεις ένα βιβλίο; Να καθαρίσεις τα email σου; Όπως βλέπεις από τα παραδείγματα, ο στόχος σου δεν πρέπει απαραίτητα να είναι υψηλά, αλλά κάποιος που πάντα ήθελες να κάνεις αλλά δεν είχες την ενέργεια, το χρόνο ή το ενδιαφέρον. Δώσε στον εαυτό σου άπλετο χρόνο να ολοκληρώσει το στόχο του, με υποσημειώσεις κατά τη διάρκεια, για να δείς που έχεις φτάσει.
  5. Φρόντισε τον εαυτό σου. Το εννοώ και σωματικά και ψυχικά. Είναι ένα καλό κίνητρο , όταν γνωρίζεις ότι είσαι υγιής και φροντίζεις το σώμα σου, αλλά μην ξεχνάς να φροντίζεις επίσης το μυαλό σου και τα αισθήματα σου. Χρειάζεσαι φροντίδα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και το καλύτερο άτομο για να στη δώσει είσαι εσύ!
  6. Κράτησε την ψυχραιμία σου, όσον αφορά τον πρώην σου. Σκέψου πόσο καλά νιώθεις, όταν δεν φρικάρεις επειδή ο πρώην σου προσπάθησε να σε πλησιάσει, και δεν ξέσπασες σε κλάματα με την σύγχυση που ένιωσες εκείνη τη στιγμή. Μπορείς να κοιτάξεις πίσω μετά, εφόσον θα έχεις συγκρατηθεί και να είσαι περήφανη για τον εαυτό σου γνωρίζοντας ότι δεν τον άφησες να σε επηρεάσει.
  7. Ξόδεψε το χρόνο σου σε εσένα. Τι σου αρέσει να κάνεις; Έχεις κάποιο χόμπι ή ένα πάθος, που έπρεπε να αφήσεις πίσω σου καθώς έπρεπε να φροντίσεις τον πρώην σου και τα παιδιά; Δεν είναι εγωιστικό να αξιοποιήσεις το χρόνο σου για να κάνεις κάτι που σου αρέσει, και να μην είσαι μόνο η πρώην σύζυγος ή η μαμά των παιδιών σου.

Πηγή : http://divorcedmoms.com/