fbpx

Καταγγελία: Αεροπορική εταιρία δεν επέτρεψε τη μετακίνηση σε γονείς ΑΜΕΑ με τα παιδιά και τους σκύλους οδηγούς τους

| 17 Ιουλίου 2017
ADVERTISEMENT

Στις 7/7/2017 προσπάθησα να κλείσω εισιτήρια τηλεφωνικά με την Aegean Airlines ώστε να ταξιδέψουμε εγώ, η σύζυγός μου, το 16 μηνών παιδί μας και οι 2 σκύλοι οδηγοί μας για Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής. Τότε δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί η κράτηση, διότι έπρεπε να ελέγξουν τι ισχύει, για τους σκύλους οδηγούς -και όπως μου είπαν- και για το παιδί, σύμφωνα με τον νέο κανονισμό της εταιρείας. Επειδή ήταν Παρασκευή απόγευμα έπρεπε να περιμένω μέχρι την Δευτέρα που θα ανοίξει το αρμόδιο τμήμα.

Πέρασε το Σαββατοκύριακο, ήρθε η Δευτέρα, πέρασε η Τρίτη και έφτασε η Τετάρτη. 5 μέρες μετά με κάλεσαν, μετά από επαναλαμβανόμενες οχλήσεις μου, να μου επιβεβαιώσουν ότι σύμφωνα με τον νέο κανονισμό δεν μπορούν να δεχθούν πέραν του ενός σκύλου οδηγού σε κάθε πτήση (και αυτό ισχύει για όλες τις πτήσεις) και μου πρότειναν να ταξιδέψουμε χωριστά με διαφορετικές πτήσεις. Δεν δέχτηκα κάτι τέτοιο, διότι επειδή μεταφέρουμε το παιδί σε μάρσιπο, πρέπει να είμαστε και οι δύο μαζί ώστε να ξεκουράζει ο ένας τον άλλο.


ADVERTISEMENT

Σε ερώτησή μου ώστε να επιβεβαιώσω αν η σύζυγός μου μπορεί να ταξιδέψει με το παιδί και το σκυλί, μου απάντησαν πως αυτό δεν γίνεται για λόγους ασφαλείας.

«Σε περίπτωση προσθαλάσσωσης» μου είπαν κατά λέξη «ποιόν θα κρατάει αγκαλιά η σύζυγός σας, το παιδί ή το σκυλί». Δηλαδή, Θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ του παιδιού ή του σκύλου οδηγού της. «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε», μας πρότειναν «είναι να ταξιδέψει η σύζυγός σας με τον σκύλο οδηγό της σε χωριστή πτήση από εσάς και εφόσον το παιδί είναι μικρότερο των 2 ετών να πληρώσετε το εισιτήριο σε τρίτο άνθρωπο του περιβάλλοντός σας, ώστε να ταξιδέψει το παιδί μαζί του. Όταν το παιδί συμπληρώσει το 2ο έτος της ηλικίας του, τότε εσείς θα ταξιδεύετε με τον ίδιο τρόπο και αντί του δικού σας ανθρώπου, το παιδί μπορεί να συνοδεύεται από αεροσυνοδό με δικά σας έξοδα».

Ρώτησα τι γίνεται αν μπορεί το παιδί που είναι μικρότερο των 2 ετών να ταξιδέψει με αεροσυνοδό, διότι δεν έχουμε κάποιον δικό μας κοντά. Η απάντηση ήταν ότι δεν γίνεται, διότι το παιδί δεν θα κάτσει με την αεροσυνοδό και αν δεν έχουμε κάποιον δικό μας, δεν μπορούμε να ταξιδέψουμε.

Όπως ήταν φυσικό, και εφόσον δεν αναγράφεται τίποτε από αυτά που μου ειπώθηκαν τηλεφωνικά στην ιστοσελίδα της εταιρείας, ζήτησα να μου σταλεί ο κανονισμός στο e-mail μου, πράγμα το οποίο ζητούσα από την Δευτέρα που άρχισαν να τον επικαλούνται.
Μου ξανά τηλεφώνησαν μισή ώρα μετά, και αφού είχα ζητήσει τον κανονισμό γραπτώς, να μας κάνουν μια εξαίρεση όσον αφορά την αποδοχή των 2 σκύλων οδηγών σε μια πτήση και αντί του ανθρώπου του περιβάλλοντός μας, το παιδί να ταξιδέψει με μια αεροσυνοδό. Δεν το δέχτηκα, διότι η εξαίρεση δεν λύνει το πρόβλημα. Σε άμεσα μελλοντικό ταξίδι μας, ποίος μπορεί να μου εγγυηθεί ότι θα ξανά γίνει εξαίρεση και δεν θα αντιμετωπίσουμε εκ νέου την απόρριψη;


ADVERTISEMENT

Σημαντικό να αναφερθεί είναι ότι πέρσι ταξιδέψαμε τρεις φορές και οι 5 μαζί με την Aegean δίχως κανένα πρόβλημα.

Την Πέμπτη 13/7/17 έλαβα ένα e-mail το οποίο αντί του κανονισμού, ανέγραφε άλλα απ’ αυτά που μου ειπώθηκαν δια τηλεφώνου. Δηλαδή, το πόσοι σκύλοι οδηγοί επιτρέπονται σε κάθε πτήση εξαρτάται από τον τύπο του αεροσκάφους και ότι η σύζυγός μου δεν μπορεί να έχει το παιδί μαζί της για λόγους ασφαλείας σε περίπτωση προσθαλάσσωσης του αεροσκάφους. Εφόσον το παιδί συμπληρώσει το 2ο έτος της ηλικίας του, τότε μπορεί να ταξιδέψει μαζί μας δίχως αεροσυνοδό ή δικό μας άνθρωπο. Απάντησα άμεσα στο e-mail ζητώντας απάντηση επί συγκεκριμένων ερωτήσεων, διότι άλλος κανονισμός μου ειπώθηκε στο τηλέφωνο και άλλος αναγραφόταν στο e-mail. Το πότε και αν θα πάρω απάντηση είναι άγνωστο. Ευτυχώς για διασφάλιση δική μας και για λόγους ποιότητας οι κλήσεις καταγράφονται.

Και μετά από όλο αυτό αναρωτιέμαι:

Ποιοι είναι αυτοί που δίχως να μας γνωρίζουν και με μόνο κριτήριο την τσουβαλοποίηση λόγω της αναπηρίας κρίνουν την ικανότητά μας ως γονιούς και όχι μόνο; Είμαστε δύο άνθρωποι οι οποίοι ζούμε εντελώς ανεξάρτητοι από μικρή ηλικία και μακριά από τις οικογένειες μας από επιλογή, εργαζόμαστε και φροντίζουμε τους εαυτούς μας, το παιδί μας, το σπίτι, τους σκύλους οδηγούς μας και ότι άλλο επιβάλει η καθημερινότητα χωρίς καμία βοήθεια από τρίτους.
Ποιοι είναι αυτοί που βάζουν το παιδί μας σε ειδικό καθεστώς λόγω της αναπηρίας των γονιών του; Δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να στερεί από το παιδί μας ότι απολαμβάνουν τα υπόλοιπα παιδιά.

Ποιοι είναι αυτοί που με ρατσιστικούς κανονισμούς βασισμένους σε εξαιρετικά σπάνιες καταστάσεις μας στερούν το δικαίωμα στην μετακίνηση; Επικαλούνται την προσθαλάσσωση όταν η περίπτωση αυτή είναι 1/1000. Στις υπόλοιπες 999… Ούτως ή άλλως, ακόμη και αν επιλέξουμε οι Α.μεΑ. ί μέσω του ηλεκτρονικού check-in θέσεις που βρίσκονται σε εξόδους κινδύνου, μπαίνοντας στο αεροπλάνου μας τις αλλάζουν, διότι προφανώς σε περίπτωση ατυχήματος, λόγω της αναπηρίας, θεωρούμαστε η λιγότερο σημαντική απώλεια.

Με την λογική τους, ούτε οι πολύτεκνες οικογένειες με ανήλικα παιδιά θα πρέπει να ταξιδεύουν όλοι μαζί, διότι στην σπάνια περίπτωση της προσθαλάσσωσης, ποίο απ’ όλα τα παιδιά θα φροντίσουν οι γονείς; Πώς δέχονται να μεταφέρουν ασθενείς σε φορείο όταν στην περίπτωση του ατυχήματος ο ασθενείς δεν μπορεί να φροντίσει τον εαυτό του; Με την ίδια λογική, και δεδομένου ότι στις χερσαίες μετακινήσεις τα ατυχήματα είναι συχνότερα, οι Α.μεΑ. δεν πρέπει να χρησιμοποιούν λεωφορεία, τρένα κ.τ.λ.;

Γιατί όταν όλες οι τουλάχιστον γνωστές αεροπορικές εταιρείες έχουν αναρτημένο τον κανονισμό τους στην ιστοσελίδα τους η συγκεκριμένη εταιρεία δεν τον εμφανίζει πουθενά και αποφεύγει να τον στείλει όταν της ζητηθεί;

Γιατί δεν μπορούν να επιβιβάσουν πέραν του ενός σκύλου οδηγού όταν στην εκπαίδευση του έχει μάθει και μένει ακίνητος κατά την διάρκεια του ταξιδιού κάτω από τα πόδια του χειριστή του μεταξύ του μπροστινού καθίσματος και του καθίσματος του χειριστή; Οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες δέχονται δύο σκύλους οδηγούς, και κάποιες μέχρι και τέσσερεις.

Εφόσον οι Α.μεΑ., σύμφωνα με την λογική της Aegean, αποτελούν κίνδυνο εξαιτίας της εμφανούς αναπηρίας τους, τι μέτρα παίρνει η εταιρεία για τις μη εμφανείς αναπηρίες;
Ποίος είναι πιο επικίνδυνος σε καταστάσεις κινδύνου, ο ψύχραιμος ανάπηρος ή ο «φυσιολογικός» επιβάτης με κρίση πανικού; Μήπως το επόμενο βήμα είναι να ζητούν πιστοποιητικό ψυχιάτρου/ψυχολόγου απ’ όλους τους επιβάτες; Μην ανησυχείτε, ποτέ δεν θα γίνει κάτι τέτοιο γιατί τα λεφτά είναι πολλά Είναι πιο εύκολο να εξαντλήσουν όλον τον ρατσισμό τους σε μειονότητες και δη στους αναπήρους με τους οποίους δεν θα ασχοληθεί και κανένας…

Εν κατακλείδι, κάποιοι ευθυνόφοβοι στην Aegean Airlines με δικαιολογίες αποφάσισαν να στερήσουν στην οικογένεια μας το πολύτιμο αγαθό της μετακίνησης. Δυστυχώς είναι δύσκολο να καθηλώσεις 16 μηνών παιδί για 6 και πλέον ώρες που διαρκεί το ταξίδι με λεωφορείο ή τρένο.

Επιφυλάσσομε για κάθε νόμιμο δικαίωμα, δικό μου και της οικογένειας μου, για όλα τα παραπάνω και για τις πραγματικά δύσκολες μέρες γεμάτες αγονία και εξευτελισμό που περάσαμε. Έχουμε αποφασίσει να ζήσουμε τη ζωή μας με αξιοπρέπεια και δεν θα κάνουμε καμιά έκπτωση.

Στάθης Ζαχαριάδης φυσικοθεραπευτής

*Τη παραπάνω καταγγελία, διαβάσαμε στο προφίλ του καταγγέλλοντα, κυρίου Στάθη Ζαχαριάδη, εδώ.

Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ