Διαζύγιο: 4 τεχνικές αυτο-φροντίδας για να το ξεπεράσετε

0

Η φράση «Φροντίζω τον εαυτό μου» δεν σημαίνει μόνο ένα καλό μανικιούρ ή ένα καινούριο κούρεμα. Σε πολλές περιπτώσεις, σημαίνει τη τροφή της ψυχής!

Οι γυναίκες είμαστε κατά παράδοση άνθρωποι που περισσότερο φροντίζουν παρά φροντίζονται. Δυστυχώς όμως μερικές φορές είμαστε τόσο απασχολημένες, που ξεχνάμε να φροντίσουμε τον εαυτό μας κι αυτό το βλέπω συνεχώς στη δουλειά μου, ως σύμβουλος διαζυγίου. Οι πελάτες μου αρχίζουν να μιλάμε για τους άλλους γύρω τους και πάντα μα πάντα ρωτάω «Και με σένα, τι γίνεται;». Η αντίδραση τους σε αυτή την ερώτηση είναι συνήθως έκπληξη. Σε πολλές περιπτώσεις βλέπω γυναίκες που έχουν αγκαλιάσει τον παραδοσιακό ρόλο εστιάζοντας τις ζωές τους αποκλειστικά στο σύζυγο και στα παιδιά και μπορώ με βεβαιότητα να σας πω, πως οι άντρες δεν το θέλουν αυτό. Γιατί παντρεύτηκαν εσάς και όχι την ιδέα του πώς θα έπρεπε να είναι μια μητέρα ή σύζυγος!

Επίσης, βλέπω γυναίκες που κρύβονται πίσω από το ρόλο των «φροντιστών» και για το λόγο αυτό, δημιουργούν μηχανισμούς σαμποτάζ ώστε να διώξουν τη προσοχή από πάνω τους. Εδώ η ερώτησή μου πάντα είναι «Πώς μπορείς να είσαι σύντροφος στο γάμο, όταν δεν θέλεις κανέναν ούτε καν τον σύζυγό σου, να σε φροντίζει;». Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρχει και ο σαμποτέρ στη ζωή μιας γυναίκας που να θεωρεί ότι δεν της αξίζει κάτι περισσότερο.  Κι αυτοί ακριβώς οι σαμποτέρ είναι που στήνουν έτσι τη κατάσταση που κάνουν τη γυναίκα δίπλα τους να εθελοτυφλεί πλήρως, σε ό,τι αφορά το διαζύγιο.  Ήρθε λοιπόν η ώρα να σωπάσετε τους σαμποτέρ και να εστιάσετε στον εαυτό σας για μια αλλαγή προς το καλύτερο.

Η αυτο-φροντίδα είναι λοιπόν κάτι περισσότερο από ένα μανικιούρ ή ένα καινούριο κούρεμα. Το να περιποιείστε τον εαυτό σας είναι πολύ ωραίο αλλά όλα αυτά δεν φροντίζουν την ψυχή σας. Και το ζήτημα εδώ είναι να ισορροπήσετε ξανά μέσα σε αυτή τη τραυματική περίοδο για εσάς. Ως σύμβουλος διαζυγίου, ζητάω πάντα από τους ασθενείς μου, να μου πούν μια λέξη που να περιγράφει ακριβώς το πώς αισθάνονται στο μυαλό τους, μια λέξη για το πώς αισθάνονται για το σώμα τους κι άλλη μία για το πώς αισθάνονται για το πνεύμα τους. Διότι ενώ είμαστε τρισδιάστατα όντα, σπάνια επιτυγχάνουμε ισορροπία μεταξύ των τριών αυτών διαστάσεων χωρίς προσοχή και αυτό-φροντίδα.Όμως αξίζετε την ισορροπία και αξίζετε να ζήσετε μία πλήρη και τρισδιάστατη ζωή!
Αν και δεν υπάρχει επανόρθωση που θα σας φτάσει άμεσα, σε αυτό το σημείο., η καθημερινή εξάσκηση αυτό-φροντίδας, ειδικά κατά τη διάρκεια του διαζυγίου, είναι βασική στο να σας βοηθήσει να βρείτε έναν πιο ήρεμο κα συγκεντρωμένο εαυτό, ώστε να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις που εμφανίζονται ή αναμένεται να εμφανιστούν.

Αυτοσυγκέντρωση
Ξέρω ότι μέσα στο γενικό χαμό, μια τέτοια λέξη ακούγεται σαν ανέκδοτο αλλά η αυτοσυγκέντρωση είναι ο χρόνος που θα δώσετε στον εαυτό σας, για τον εαυτό σας, να ηρεμήσει σώμα και πνεύμα. Περνάμε όλη μας τη ζωή τρέχοντας σαν τρελοί αλλά ξεχνάμε τον εαυτό μας. Η αυτοσυγκέντρωση είναι το δώρο της στασιμότητας σε έναν πολυάσχολο κόσμο. Είναι το δώρο του να ακούσετε τι θέλει το σώμα και το μυαλό σας, να σας πεί. Είναι ένα δώρο που δεν θα σας ζητήσει τίποτα ως αντάλλαγμα. Δοκιμάστε το για 5-10 λεπτά. Προσπαθήστε να δώσετε αυτό το χρόνο στον εαυτό σας, κάθε μέρα. Δεν χρειάζεται να αδειάσετε το μυαλό σας, τελείως. Μπορείτε απλά να επαναλαμβάνετε μία φορά την ημέρα, κάθε μέρα από μέσα σας, τη φράση «Θα περάσει κι αυτό» ή «Θα τα καταφέρω». Και μην ξεχνάτε να χαμογελάτε, έστω και με το ζόρι!

Ευγνωμοσύνη
Ακόμη και τις πιο δύσκολες στιγμές, όλοι έχουμε πράγματα στη ζωή μας για τα οποία είμαστε ευγνώμονες. Υπενθυμίστε λοιπόν στον εαυτό σας, ποια είναι αυτά. Εστιάστε σε όλα τα όμορφα γεγονότα της ζωής σας και εκτιμήστε τα γιατί ο ρόλος τους ειδικά αυτή τη στιγμή, είναι καταλυτικός. Με αυτό το αρνητικό κλίμα του διαζυγίου,  είναι επιτακτική ανάγκη να βρείτε και να κρατηθείτε από αυτά τα πράγματα, όπως οι φίλοι σας, τα παιδιά σας ή η οικογένειά σας. Κάθε πρωί μην ξεχνάτε να κάθεστε τρία λεπτά και να γράφετε σε ένα χαρτί τα θετικά της ζωής σας. Ξέρουμε ότι τρέχετε σαν παλαβοί να τα προλάβετε όλα αλλά ειλικρινά, μια τέτοια άσκηση θα σας βοηθήσει σημαντικά. Τι είναι 3 λεπτά;

Άσκηση
Είναι τρομερά δελεαστική, ειδικά κατά τη διάρκεια του διαζυγίου, η σχέση με τον καναπέ σας αλλά καλό είναι να αντισταθείτε σε αυτή, όσο το δυνατόν περισσότερο. Προσπαθείτε να βάλετε την άσκηση στη ζωή σας με κάθε τρόπο. Η άσκηση θα δώσει ώθηση στο ανοσοποιητικό σας, θα απελευθερώσει τις ενδορφίνες σας, θα μειώσει την ένταση και θα βελτιώσει τον ύπνο σας. Επιπλέον θα νιώσετε ένα αίσθημα πληρότητας και μόνο από το γεγονός ό,τι κάνετε κάτι για εσάς. Δεν χρειάζεται να τρέξετε Μαραθώνιο. Βρείτε κάτι που σας κάνει χαρούμενες και σκεφτείτε το σώμα σας και πόσο σημαντικό είναι. Οτιδήποτε έχει σχέση αυτή τη στιγμή. Η άσκηση του σώματος έχει άμεσα επίδραση στο μυαλό και στο πνεύμα σας. Θυμηθείτε λοιπόν ότι δυναμώνοντας το σώμα σας, δυναμώνετε μέσα σας.

Γέλιο
Μικρό, μεγάλο, διστακτικό, μετά βίας. Το γέλιο, μπορεί να σας κάνει να νιώσετε έστω και λίιιγο καλύτερα και είναι το καλύτερο φάρμακο για τις δύσκολες καταστάσεις. Βρείτε κάθε μέρα τουλάχιστον ένα λόγο να χαμογελάτε. Μην παίρνετε τον εαυτό σας και τη κατάσταση σοβαρά στη παρούσα φάση. Το διαζύγιο είναι μια σημαντική μετάβαση στη ζωή του ανθρώπου και δεν χρειάζεται να τη περάσετε μόνοι σας. Μια μέρα θα τα θυμάστε όλα αυτά και θα γελάτε…όπως δεν γελάσατε ποτέ!

Laura Miolla-Σύμβουλος Διαζυγίου
Πηγή: yourtango.com