Ο/Η πρώην σύζυγος, αρνείται να συνεργαστεί

0

Οι πρώην σύζυγοι που αρνούνται να συνεργαστούν, αποτελούν μία συνηθισμένη κατηγορία η οποία μπορεί να φέρει την άλλη πλευρά στα πρόθυρα της τρέλλας, αποστραγγίζοντάς τη παράλληλα από κάθε απόθεμα ενέργειας. Το αποτέλεσμα είναι θυμός, άγχος, νεύρα και στασιμότητα καθώς με τέτοιες συμπεριφορές, δεν προχωράει τίποτα και κανείς.

Δεν μπορείτε να αναγκάσετε έναν άνθρωπο που δεν συνεργάζεται, να σταματήσει να θυμώνει και να αντιδικεί. Μπορείτε να τον πάτε δικαστικώς και να κάνετε τη συμπεριφορά του δαπανηρή και για τους δύο, τόσο από οικονομική άποψη όσο και από πρακτική. Μπορείτε  να  το κάνετε αυτό συνεχώς αλλά δυστυχώς, όσο και να εστιάσετε στο πώς θα «καταστρέψετε» τον άλλον, τόσο ο/η πρώην θα βρίσκει νέους τρόπους να σας εκδικηθεί και να σας πληγώσει.

Όσο πιο γρήγορα αντιληφθείτε τι είναι αυτό που κάνει τον/την πρώην σας να αρνείται να συνεργαστεί, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να βρείτε και τον τρόπο να σταματήσει. Παρακάτω, ακολουθούν πέντε σημαντικά ζητήματα που πρέπει να σκεφτείτε, όπως:

1. Τι ακριβώς κερδίζει ο/η πρώην σας από αυτό;

Όταν ο/η πρώην σύζυγος αρνείται να συνεργαστεί, εσείς πώς φέρεστε; Εάν αντιδράτε φωνάζοντας, στέλνοντας απειλητικά ή θυμωμένα email κλπ. τότε δίνετε στον/στην πρώην αυτό ακριβώς που θέλει: την προσοχή σας.  Του/της αρέσει που έστω και με αυτό τον τρόπο κερδίζει το ενδιαφέρον σας. Ίσως και να έχει τη λανθασμένη εντύπωση ότι το γεγονός πως αντιδράτε, σημαίνει ότι τρέφετε ακόμη αισθήματα για εκείνον/η. Και ίσως να είναι έτσι αλλά ακόμη κι αν δεν είναι, είναι σημαντικό να ανακαλύψετε πώς να μην δίνετε βάρος σε αυτού του τύπου τη συμπεριφορά. Εάν έχετε αντιληφθεί ότι ο/η πρώην απολαμβάνει να σας «τσιγκλάει», τότε ρωτήστε τον εαυτό σας πόσο θα σας κόστιζε να παραμείνετε ψύχραιμοι ακόμη κι όταν είστε έτοιμοι να εκραγείτε.

2. Τι ρόλο παίζετε εσείς σε όλο αυτό;

Προσθέτετε λάδι στη φωτιά κάθε φορά, προκαλώντας τον/την πρώην; Μήπως δεν συνεργάζεστε επειδή δεν συνεργάζεται εκείνος/η (άρα διαιωνίζετε τον καυγά); Για παράδειγμα, αργείτε να παραλάβετε το παιδί από το σπίτι του/της ή «ξεχνάτε» να το επιστρέψετε; Μήπως αμφισβητείτε τις προσωπικές του/της ή τις αποφάσεις του/της σχετικά με την ανατροφή του παιδιού και όλα αυτά τα κάνετε με θυμωμένο τόνο; (απαντήστε με ειλικρίνεια).

3. Ο πόλεμος εξελίσσεται όσο μάχονται και οι δύο

Μπορεί να αισθάνεστε εντελώς αδύναμοι να κάνετε τον/την πρώην να φερθεί αναλόγως και πράγματι το αν θα συνεργαστεί ή όχι στη ανατροφή του παιδιού, δεν είναι κάτι που μπορείτε να ελέγξετε. Μπορείτε όμως να αποφασίσετε να σταματήσετε να διαφωνείτε, τσακώνεστε ή κρίνετε. Εάν απλώς αποφασίσετε να σταματήσετε να πολεμάτε τότε και ο/η πρώην δεν θα έχει κανέναν να πολεμήσει και θα σταματήσει. Ίσως όχι άμεσα, αλλά αν επιμείνετε δεν έχει και άλλη επιλογή.

Όπως τα νήπια που έχουν εκρήξεις στη συμπεριφορά, η καλύτερη απάντηση είναι η ανύπαρκτη! Εάν μπορείτε να κρατηθείτε και να μην εκραγείτε αν π.χ. ο/η πρώην σας αργήσει ή ξεχάσει να φέρει τα ρούχα του παιδιού ή απλώς σας εκνευρίζει, τότε το παιχνίδι δεν έχει τόση πλάκα πια. Κι έτσι μπορεί να αποφασίσει να σταματήσει να παίζει. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα πείτε με ήρεμο τρόπο «Συμφωνήσαμε να έρθεις να πάρεις τη μικρή στις 5, σε παρακαλώ άλλη φορά αν μπορείς έλα στην ώρα σου» ή οτιδήποτε. Μην του/της δώσετε την εντύπωση ότι σας επηρεάζουν και σας καταβάλουν διότι αυτό θα τον/την ενθαρρύνει να συνεχίσει να φέρεται χάλια.

Σημείωση: Επειδή η διαδικασία να σε προσβάλλουν ή να σε πρκαλούν και να μην μιλάς είναι πολύ στρεσογόνα, καλό θα ήταν να επισκεφθείτε κάποιον ειδικό ώστε να εκδηλώνετε τα συναισθήματα οργής και θυμού κι έτσι να μένετε ήρεμοι αντιδρώντας μόνο όταν πραγματικά πρέπει.

4. Κρατήστε αποστάσεις

Παράδειγμα 1
Πρώην: Ουρλιάζει στο τηλέφωνο.
Εσείς: Του/της λέτε «Εάν συνεχίζεις να ουρλιάζεις θα κλείσω το τηλέφωνο» και αν συνεχίσει κλείστε το.

Παράδειγμα 2
Πρώην: Ουρλιάζει ενώ βρίσκεστε έξω.
Εσείς: Του/της λέτε «Εάν συνεχίζεις να ουρλιάζεις θα φύγω» και αν συνεχίσει φύγετε.

Είναι καλύτερο να προστατέψετε τον εαυτό σας και το νευρικό σας σύστημα και να βγείτε από τον κύκλο της φωτιάς, στο επίκεντρο της οποίας προσπαθεί οπωσδήποτε να σας βάλει.

5. Προχωρήστε μπροστά

Όταν εμπλέκεστε σε διάφορες μάχες με τον/την πρώην, αυτόματα του/της παραχωρείτε χώρο στο μυαλό σας, κάτι που σας απορροφάει εγκεφαλική ενέργεια, την ίδια δηλαδή που χρειάζεστε για να προχωρήσετε μετά το διαζύγιο. Όταν μιλάτε συνεχώς γι’ αυτό στους φίλους σας ή σκέφτεστε συνεχώς τρόπους να ανταπαντήσετε ή να τον/την εκδικηθείτε, τότε βάζετε τον/την πρώην στο κέντρο του μυαλού σας και του κόσμου σας, ενώ υποτίθεται ότι πήρατε διαζύγιο για να έχετε στη ζωή σας, το εντελώς αντίθετο. Είναι εκνευριστικό και ψυχοφθόρο να έχετε έναν/μία πρώην που μονίμως σας μάχεται, προσπαθήστε όμως όσο μπορείτε να φυλάξετε τη πνευματική σας ενέργεια και γαλήνη για εσάς αλλά και για χάρη των παιδιών σας.

Πηγή: www.huffingtonpost.com