Διαζύγιο: Πώς να μείνετε ψύχραιμοι όταν τα παιδιά φρικάρουν

0

Το διαζύγιο φέρνει πολλές αλλαγές και τα παιδιά δεν είναι συνήθως πολύ ευπροσάρμοστα σε αυτές. Ειδικά στις μικρές ηλικίες, στα παιδιά αρέσει η σταθερότητα, να μένουν δηλαδή τα πράγματα ως έχουν. Επομένως, ενώ εξαιτίας του διαζυγίου μπορεί κάποιες αλλαγές να επιβάλλονται, όπως η αλλαγή σχολείου ή σπιτιού, ή το να χάσουν τη καθημερινή επαφή με συγγενείς και φίλους που συμπαθούν, κάνουν τα παιδιά να χάνουν τον έλεγχο. Μπορεί αν αντιδράσουν με θυμό, αντίσταση ή απροθυμία να συνεργαστούν. Κι αυτές είναι καταστάσεις που μπορεί να φέρουν έναν ενήλικο στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Από την άλλη τα παιδιά δεν έχουν την εμπειρία στο να διαχειρίζονται το θυμό τους και χρειάζονται έναν ενήλικα να τα καθησυχάσει. Προκειμένου να είστε ακριβώς αυτό το καθησυχαστικό πρότυπο για τα παιδιά σας, είναι σημαντικό να διαχειρίζεστε κι εσείς με τη σειρά σας το δικό σας στρές και να μάθετε πώς να μένετε ήρεμοι και ψύχραιμοι.

Φέρτε στο νού σας ένα άτομο που παίζει αυτό το ρόλο στη ζωή σας. Ποιος σας καθησυχάζει όταν ξεφεύγετε; Μία καλή φίλη; Ο κολλητός σας; Η ξαδέρφη σας; Προσπαθείτε λοιπόν να μιμηθείτε αυτό το άτομο προκειμένου να βοηθήσετε τα παιδιά σας να ανακτήσουν την αίσθηση της ισορροπίας στη ζωή τους. Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει πρώτα εσείς να παρακολουθείτε τα δικά σας επίπεδα άγχους κα να είστε σε θέση να γίνετε πιο θετικοί. Για να πετύχετε αυτή την αλλαγή, πρέπει να γίνετε πιο συνειδητοποιημένοι σε ό,τι αφορά τα συναισθήματά σας,  το σώμα και τις σκέψεις σας. Παρακάτω θα δείτε μερικές τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν.

Δώστε προσοχή στο σώμα σας
Τι συμβαίνει στο σώμα σας; Αισθάνεστε ένα κόμπο στο στομάχι; Νιώθετε πίεση στο σβέρκο και στους ώμους σας; Μήπως η φωνή σας γίνεται διαπεραστική; Μάθετε να ξεχωρίζετε τα σημάδια αυξημένης έντασης που δείχνει το σώμα σας κάθε φορά που δεν είστε καλά. Σταματήστε μερικά λεπτά, πάρτε μια ανάσα και χαλαρώστε. Φανταστείτε ότι έχετε ένα φως πάνω από το κεφάλι σας, σε ό,τι χρώμα θέλετε και ότι αυτό όσο διαπερνά το κορμί σας, σας ηρεμεί, χαλαρώνει τους μύες σας και παίρνει όλη σας την ένταση. Αφήστε το φως να πάει στο σημείο εκείνο του κορμιού σας, που πονάει περισσότερο. Συνεχίστε να ανασαίνετε ήρεμα και να εκπνέετε την ένταση. Επαναλάβετε μέχρι να νιώσετε πραγματικά ήρεμοι, σωματικά και πνευματικά.

Δώστε προσοχή στα συναισθήματά σας
Τι συναισθήματα βιώνετε; Είστε θυμωμένοι; Αμφισβητείται ο ρόλος σας ως γονέας; Είστε λυπημένοι και νιώθετε ηττημένοι;  Νιώθετε ότι σας εκμεταλλεύονται και δεν σας αγαπούν; Καθίστε λίγο και σκεφτείτε ακριβώς τι νιώθετε. Ό,τι συναίσθημα κι αν είναι αυτό, δεν πειράζει, όλοι φτάνουμε στα άκρα μερικές φορές κι ίσως η τεχνική «σπιράλ» να σας βοηθήσει.
Φανταστείτε το θυμό ή την οργή σας ως ενέργεια. Εάν αυτή η ενέργεια ήταν σπιράλ, προς τα πού θα πήγαινε; Προς τα μπρός ή προς τα πίσω; Με το μυαλό σας, «δείτε» αυτή την ενέργεια και κατόπιν αν μπορείτε να της αλλάξετε κατεύθυνση.  Αν δεν νιώθετε την αρνητική ενέργεια να φεύγει από μέσα σας, δοκιμάστε να στρέψετε το σπιράλ προς άλλη κατεύθυνση, ωσότου νιώσετε καλύτερα.

Δώστε προσοχή στις σκέψεις σας
Σκέφτεστε πως ό,τι κάνουν τα παιδιά το κάνουν επίτηδες για να σας εκνευρίσουν; Ρίχνετε το φταίξιμο σε εκείνα; Πιστεύετε ότι θα έπρεπε να κοντρολάρουν τον εαυτό τους, από μόνα τους; Πιστεύετε ότι η συμπεριφορά τους είναι προκλητική, υπερβολικά παιδιάστικη ή υπερβολική γενικώς; Το να είστε σε θέση να προσέχετε τις αρνητικές σας σκέψεις, θα σας βοηθήσει να δείτε τι ακριβώς είναι αυτό που δεν ισορροπεί στη ζωή σας. Δοκιμάστε τη κατευθυνόμενη φαντασία, χρησιμοποιώντας τη τεχνική του ασφαλούς μέρους. Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε ότι είστε σε ένα ασφαλές μέρος. Προσέξτε τα χρήματα, τις μυρωδιές και οτιδήποτε ευχάριστο. Προσέξτε το πώς νιώθετε και καθορίστε μία λέξη που θα ταίριαζε σε αυτό το μέρος. Επαναλάβετε αυτή τη λέξη όσο φαντάζεστε τη σκηνή και επιτρέψτε στον εαυτό σας να γίνει ένα με αυτή. Προσέξτε πότε ακριβώς αρχίζετε να νιώθετε ήρεμοι.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να σας φαίνονται αστεία ή θεωρητικά και πράγματι να είναι δύσκολο τη στιγμή που το παιδί κυλιέται στα πατώματα του σούπερ μάρκετ, εσείς να κάνετε γιόγκα ανάμεσα στις φρυγανιές. Όμως οι παραπάνω τεχνικές απαιτούν προ-εργασία και καλό είναι να τις εφαρμόζετε σε φάσεις που το παιδί κοιμάται ή είναι ήρεμο και παίζει μόνο του, ώστε να είστε ήδη προετοιμασμένοι για τις στιγμές που θα βγαίνει εκτός ελέγχου. Τα παιδιά πράγματι πολλές φορές φτάνουν στα άκρα, αλλά είναι σημαντικό να θυμάστε ότι είναι από τη φύση τους «φτιαγμένα» να εξερευνούν και να δοκιμάζουν τις αντοχές των άλλων, όπως επίσης στερούνται τη δυνατότητα να ελέγχουν τα συναισθήματά τους, γ’ αυτό άλλωστε λέγονται και παιδιά. Και ως παιδιά χρειάζονται να τα βοηθήσετε να τα καθησυχάσετε και να τα κάνετε να νιώσουν σιγουριά αλλά για να το πετύχετε αυτό, θα πρέπει πρώτα να μάθετε να ελέγχετε και να καθησυχάζετε πρώτα εσείς τον εαυτό σας. Το σώμα σας είναι ο νούμερο ένα καθρέφτης των συναισθημάτων σας και από εκεί πρέπει να ξεκινήσετε.

Πηγή: Huffingtonpost.com