Πώς θα γίνουν οι φετινές εξετάσεις

0

Οδηγίες σε όλα τα σχολεία της χώρας σχετικά με τις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ λυκείου οι οποίες θα διεξαχθούν κατά 50% με ερωτήματα που θα αντληθούν από την «Τράπεζα Θεμάτων» έστειλε το υπουργείο Παιδείας.

Στο έγγραφο υπάρχουν λεπτομέρειες για την εξέταση 18 μαθημάτων της Α΄ τάξης ημερήσιου και των Α΄ και Β΄ τάξεων εσπερινού γενικού λυκείου. Για κάθε μάθημα ξεχωριστά, το υπ. Παιδείας αναφέρει αναλυτικά τη δομή των θεμάτων, ποια από αυτά θα αντληθούν από την Τράπεζα Θεμάτων καθώς και τις μονάδες που αντιστοιχούν σε καθένα από αυτά.

Στο έγγραφο που υπογράφει ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος αναφέρεται ότι, για τα μαθήματα επιλογής, προωθείται νομοθετική ρύθμιση προκειμένου όλα τα θέματα να ορίζονται από τους διδάσκοντες.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που έχει την ευθύνη για τη συλλογή των θεμάτων ανά μάθημα έχει ξεκινήσει ήδη τη σχετική διαδικασία, η οποία θα εξελίσσεται μέχρι και λίγες ημέρες πριν από τη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων. Τα θέματα που συγκεντρώνονται θα κατανεμηθούν σε κατηγορίες ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας τους.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το σύνολο των ερωτημάτων που θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα Θεμάτων θα αναρτηθούν μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των εξετάσεων στο διαδίκτυο, προκειμένου να μπορούν οι χιλιάδες μαθητές που θα διαγωνιστούν σε αυτά να πάρουν μια πρώτη γεύση. Τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να κληθούν και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης να συνεισφέρουν με προτάσεις για θέματα που θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα Θεμάτων.

Οσον αφορά στο έγγραφο του υπουργείου, αναφέρουμε ενδεικτικά πώς θα γίνει η εξέταση στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Ειδικότερα, θα δοθούν στους μαθητές ένα ή δύο κείμενα περιορισμένης έκτασης. Οι μαθητές θα εξεταστούν συνολικά σε τρία θέματα. Πιο αναλυτικά:

Θα κληθούν να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις που έχουν σχέση με:

1. Την κατανόηση του κειμένου

2. Την οργάνωση του λόγου

Να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις που αφορούν:

1. σε σημασιολογικά στοιχεία (συνώνυμα, αντώνυμα κ.λπ.)

2. στην επισήμανση της λειτουργίας μορφοσυντακτικών δομών και υφολογικών στοιχείων του κειμένου

3. να συνθέσουν δικό τους κείμενο (ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο) το οποίο θα σχετίζεται θεματικά με το κείμενο ή τα κείμενα που δόθηκαν στους μαθητές.

Δείτε εδώ το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Πηγή: http://ethnos.gr