fbpx

Παιδί με μαθησιακές δυσκολίες; Αυτό το βιβλίο θα το βοηθήσει πολύ!

| 21 Σεπτεμβρίου 2015
ADVERTISEMENT

Gia peite moy to vivlio “neoeliniki glossa &logotexnia  ypostiriktiko yliko gia tin proslipsi kai ti paragogi graptoy logoy” tis marias psoma to gnorizate? Το εχετε διαβασει και ΑΝ ΝΑΙ ΠΩΣ sas φανικε?

Το παραπάνω τρόπο γραφής, τον συναντάμε δυστυχώς πολύ συχνά μπροστά μας, ειδικά στο διαδίκτυο. Θα υπήρχε δε μεγάλη πιθανότητα να γράφαμε κάπως έτσι αν δεν γνωρίζαμε ορθογραφία , αν σας γράφαμε από κινητό ή αν αντιμετωπίζαμε μαθησιακές δυσκολίες και δεν ήμασταν σίγουροι ή δεν γνωρίζαμε, για το πώς γράφεται κάθε λέξη. Με τον τρόπο αυτό όμως, η πολύ όμορφη και πλούσια Ελληνική μας γλώσσα, σταδιακά χάνεται και τη θέση της παίρνουν τα greeklish, τα λατινικά σημεία στίξης, οι ανορθόγραφες λέξεις χωρίς τόνους και οι φράσεις δίχως συνέχεια και δίχως συνοχή. Κι επειδή έχω μια μητέρα που ήταν πωρωμένη με την Ελληνική γραμματική και με είχε βάλει να μάθω όλον τον Τριανταφυλλίδη απ’ έξω, έχω ένα λόγο παραπάνω να αγαπώ βιβλία όπως αυτό που έπεσε στα χέρια μου, πρίν λίγες μέρες.


ADVERTISEMENT

 photo 09901_zpst1yyqxdo.jpgΤο βιβλίο «Υποστηρικτικό υλικό για την πρόσληψη και την παραγωγή γραπτού λόγου» της ειδικής Φιλολόγου Μαρίας Ψωμά, από τις εκδόσεις Πατάκη, είναι ένας  πρακτικός οδηγός  που παρουσιάζει ένα πρόγραμμα ασκήσεων για την ενίσχυση των δεξιοτήτων της πρόσληψης και της παραγωγής γραπτού λόγου. Απευθύνεται σε καθηγητές, δασκάλους, γονείς και μαθητές Γυμνασίου οι οποίοι είτε αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσγραφία,  ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα) είτε στοχεύουν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στα σχολικά μαθήματα.

Είναι ένα πολύ καλό βιβλίο που ανταποκρίνεται στην ανάγκη πολλών μαθητών, που δεν είναι ‘δυνατοί’ στον γραπτό λόγο όταν τα περισσότερα  σχολικά βιβλία και βοηθήματα δεν είναι φτιαγμένα στα δικά τους μέτρα, ενώ προτείνεται και σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού για την προετοιμασία για το Γυμνάσιο.

Πιο συγκεκριμένα, περιέχει μία μέθοδο η οποία, μέσα από δοκιμασίες, δραστηριότητες και εξειδικευμένες ασκήσεις, υποδεικνύει στους μαθητές τρόπους, μηχανισμούς, στρατηγικές,  ώστε να κατανοούν, να επεξεργάζονται και να συνθέτουν κείμενα όλων των ειδών (λογοτεχνικά, δημοσιογραφικά, κείμενα με επιχειρήματα, διαφημιστικά,  επιστολές, ημερολόγια, ομιλίες, συνεντεύξεις, μικρές αγγελίες, προσκλήσεις, συνταγές μαγειρικής, σημειώματα, οδηγίες, στίχους τραγουδιών, ηλεκτρονικά,  πολυτροπικά).


ADVERTISEMENT

Το πρόγραμμα που προτείνεται στο βιβλίο «Υποστηρικτικό υλικό για την πρόσληψη και την παραγωγή γραπτού λόγου»  έχει ως στόχο τη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα  ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι σε αναζήτηση που κάναμε, δεν υπάρχει κανένα άλλο αντίστοιχο βιβλίο στην αγορά.

 photo Maria Psoma_zps7sk6larc.jpgΕπειδή το διάβασα, προσωπικά θα το πρότεινα και σε όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν επαγγελματικά τη συγγραφή ακόμη και σε bloggers που θέλουν να καλλιεργήσουν το ταλέντο τους και να δομήσουν καλύτερα τον τρόπο σκέψης και έκφρασής τους αλλά και σε γονείς που θέλουν να φρεσκάρουν τα Ελληνικά τους για να τα μεταδώσουν πιο σωστά στα παιδιά τους!

Πιο αναλυτικά όμως θα μας τα πεί η ίδια η συγγραφέας του βιβλίου και Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής, κυρία Μαρία Ψωμά την οποία ευχαριστούμε πολύ που μας έκανε τη τιμή να μας μιλήσει για το βιβλίο της, για το πώς το εμπνεύστηκε αλλά και πώς μπορεί με το έργο της, να βοηθήσει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Κυρία Ψωμά, συγχαρητήρια για το βιβλίο σας και σας ευχόμαστε καλοτάξιδο. Θέλετε γι’ αρχή, να μας πείτε λίγα λόγια για εσάς;
Σπούδασα Ελληνική Φιλολογία (τμήμα Γλωσσολογίας) στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Συνέχισα με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή (διάγνωση και αντιμετώπιση/ διδασκαλία μαθησιακών δυσκολιών), στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ της Αγγλίας. Εδώ και εφτά χρόνια εργάζομαι ως Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής σε δημόσια σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και υποστηρίζω παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Πώς αποφασίσατε να γράψετε το βιβλίο «Υποστηρικτικό υλικό για την πρόσληψη και την παραγωγή γραπτού λόγου»;
Η επιθυμία μου να βοηθήσω τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και η πεποίθησή μου ότι είναι σε θέση να λαμβάνουν γνώσεις ίδιας ποιότητας και ίδιας δυσκολίας με οδήγησε να γράψω ένα βιβλίο. Τόσα χρόνια δουλεύοντας μέσα στα σχολεία διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε κανένα σχετικό βιβλίο πρακτικό, με ασκήσεις.

Αποφάσισα, λοιπόν, να γράψω το βιβλίο με τίτλο «Υποστηρικτικό υλικό για την πρόσληψη και την παραγωγή γραπτού λόγου» (εκδόσεις Πατάκη). Το βιβλίο αυτό παρουσιάζει ένα πρόγραμμα για την ενίσχυση των δεξιοτήτων της πρόσληψης και της παραγωγής γραπτού λόγου. Περιέχει μία μέθοδο, η οποία μέσα από δοκιμασίες, δραστηριότητες και εξειδικευμένες ασκήσεις υποδεικνύει στους μαθητές τρόπους, μηχανισμούς, στρατηγικές, ώστε να κατανοούν, να επεξεργάζονται και να συνθέτουν κείμενα όλων των ειδών (λογοτεχνικά, δημοσιογραφικά, κείμενα με επιχειρήματα, διαφημιστικά, επιστολές, ημερολόγια, ομιλίες, συνεντεύξεις, μικρές αγγελίες, προσκλήσεις, συνταγές μαγειρικής, σημειώματα, οδηγίες, στίχους τραγουδιών, ηλεκτρονικά, πολυτροπικά- με εικόνα). Χτίζει συλλογιστική πορεία, δημιουργεί τρόπο σκέψης.

Το βιβλίο σας, σε ποιους απευθύνεται και πώς μπορεί να τους βοηθήσει το πρόγραμμα που προτείνετε;
Απόρροια ενός τέτοιου προγράμματος είναι η βελτίωση της επίδοσης των μαθητών σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, εφόσον ο γραπτός λόγος είναι το μέσο κατάκτησης της γνώσης για όλα τα μαθήματα.  Απευθύνεται σε καθηγητές, δασκάλους, γονείς και μαθητές Γυμνασίου, οι οποίοι είτε αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες είτε στοχεύουν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στα σχολικά μαθήματα. Προτείνεται και σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού για την προετοιμασία για το Γυμνάσιο.

Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις και τα πρώτα σχόλια που λάβατε για το βιβλίο σας;
Μέσα σε λίγους μήνες κυκλοφορίας το βιβλίο έχει διακριθεί (best seller στην ιστοσελίδα του βιβλιοπωλείου Public) και έχει χαρακτηριστεί πρωτοποριακό και καινοτόμο από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η διδασκαλία της παραγωγής λόγου κατέστη ευκολότερη. Επίσης, γονείς και παιδιά τονίζουν ότι το βιβλίο είναι εύληπτο και κατανοητό.

Ευχαριστούμε τη κυρία Ψωμά και τις εκδόσεις “Πατάκη” για την εμπιστοσύνη και ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο πολύτιμο αυτό βιβλίο που αξίζει να μπει σε κάθε σχολική τσάντα και σε κάθε βιβλιοθήκη. Αν θες να το αποκτήσεις, δεν έχεις παρά να κάνεις κλίκ εδώ.

Καλή σχολική χρονιά!

Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ