fbpx

Βρετανίδα καλλιτέχνης “σοκάρει” με γλυπτό για τη μονογονεϊκή οικογένεια

| 26 Φεβρουαρίου 2015
ADVERTISEMENT

Πριν από έξι χρόνια δημιούργησε το άγαλμα της “τυπικής οικογένειας” δείχνοντας μια μητέρα, έναν πατέρα και δυο παιδιά. Αυτό έγινε στην Ιταλία. Όταν όμως της ζήτησαν να κάνει κάτι παρόμοιο στην Βρετανία, η Gillian Wearing εμπνεύστηκε ένα γλυπτό το οποίο μπορεί να μη φαίνεται τόσο “κλασσικό”. Το έργο της που κόστισε 100,000 λίρες, αναπαριστά δύο μόνες μαμάδες και τα παιδιά τους. Οι αδελφές, Roma και Emma Jones και οι γιοι τους Kyan και Shaye επελέγησαν ανάμεσα σε 372 υποψηφίους για να είναι τα μοντέλα της πραγματικής οικογένειας του Birmingham.

Το μπρούτζινο γλυπτό από τη βραβευμένη δημιουργό, δείχνει τους τέσσερις τους, χέρι-χέρι, και την Emma σε προχωρημένη εγκυμοσύνη με τον δεύτερο γιο της τον Isaac, τώρα οκτώ μηνών. Αλλά η απουσία άνδρα ή πατρικής φιγούρας έχει προκαλέσει κριτικές. Οι αδελφές που ζούνε χώρια, δεν έχουν αποκαλύψει τις λεπτομέρειες της οικογενειακής τους δομής, κάνοντας αρκετούς ν’ αναρωτηθούν γιατί δεν συμπεριλήφθηκαν και μπαμπάδες, στο εν λόγω γλυπτό.
 photo SINGLE-MOM2_zpsp9z7moeo.jpg


ADVERTISEMENT

Ο Craig Pickering, από την φιλανθρωπική οργάνωση “Οι οικογένειες χρειάζονται μπαμπάδες” στη Μ. Βρετανία, είπε: “Όλοι γνωρίζουν ότι οι οικογένειες μπορούν να έχουν διάφορες μορφές αλλά αυτή η ερμηνεία φαίνεται ιδιαίτερα περίεργη. Είναι ανακριβής και εκτός κλίματος. Τα παιδιά είναι καλύτερα να έχουν και τη μητέρα και τον πατέρα τους ενεργά μέσα στη ζωή τους”.

Η Dr Patricia Morgan, ερευνήτρια με ηγετικό ρόλο στο θέμα της οικογενειακής πολιτικής, είπε ότι η απόφαση της καλλιτέχνιδας να αναπαραστήσει την οικογένεια χωρίς τον πατέρα είναι “ντροπή”.  “Θα έπρεπε να γνωρίζουμε εάν υπάρχει ένας εμπλεκόμενος άνδρας ή όχι σε αυτή την περίπτωση. Έχει μέρος των ευθυνών; Ζει μαζί τους ή όχι; Αυτά είναι θέματα για τα οποία ο θεατής πρέπει να γνωρίζει. Προβάλλουν το συγκεκριμένο γλυπτό σαν να είναι κάποιο ιδανικό που πρέπει οι άνθρωποι ν’ ασπάζονται ή σύμφωνα με το οποίο ζουν, ενώ στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% του πληθυσμού” λέει. Οι αδελφές λένε ότι αυτό το γλυπτό θα βοηθήσει άλλες οικογένειες με διαφορετική ή αν θέλετε, “ασυνήθιστη” δομή να νιώσουν ευπρόσδεκτες στο Birmingham.

 photo SINGLE-MOM-3_zpsrtxtiwi9.jpg

Το άγαλμα που η Gillian Wearing δημιούργησε για τη “κλασσική” οικογένεια στην Ιταλία


ADVERTISEMENT

Η Roma, 29 ετών, μητέρα του τετράχρονου Kyan, και η Emma, 27 χρονών, μητέρα του πεντάχρονου Shaye και του Isaac, είπαν ότι έχουν περάσει δύσκολες στιγμές μαζί και έχουν υποστηρίξει ιδιαίτερα, η μία την άλλη. Η Roma, που εργάζεται σε φιλανθρωπική οργάνωση είπε: “Ενδιαφερθήκαμε να αντιπροσωπεύσουμε τις γυναίκες, τους μονογονείς και τους ανθρώπους  μικτής φυλής, οι οποίοι αποτελούν μέρος του Birmingham. Επειδή δεν υπάρχουν άντρες στην οικογένειά μας, σκεφτήκαμε ότι αυτό θα ήταν πρόβλημα και δεν θα επιλεγόμασταν”  είπε και πρόσθεσε: “Πάντα υπάρχει η προσδοκία από τον περίγυρο, ότι στο μέλλον μπορεί να γίνουμε μια ολοκληρωμένη οικογένεια επειδή θα υπάρξει κάποιος άνδρας στη ζωή μας. Αλλά προσωπικά δεν το βλέπω έτσι. Είμαστε γυναίκες, υποστηρίζουμε η μία την άλλη και προφανώς υπάρχουν άνδρες στη ζωή μας – οι γιοι μας!”. Οι αδελφές και οι αδελφοί τους ο Robin, 25 και ο  Jay, 23 ετών μεγάλωσαν με την μητέρα τους, την  Karen Jones, μητέρα μονογονέα, σε ένα σπίτι της κοινωνικής πρόνοιας στο Birmingham.

Οι γείτονες περιέγραψαν τα τέσσερα αδέλφια ως ευγενικά και μεγαλωμένα σωστά, αλλά είπαν ότι η μητέρα τους ήταν λίγο περίεργη. Ένας γείτονας, που αρνήθηκε ν’ αποκαλυφθεί η ταυτότητα του, είπε: “Οι αδελφές φαίνονται να είναι αφοσιωμένες στην ανατροφή των παιδιών τους. Αλλά το Birmingham έχει προσπαθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια να αποκτήσει καλή φήμη και το γλυπτό αυτό στέλνει λάθος μήνυμα. Αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στο Ηνωμένο Βασίλειο και ενώ υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές οικογένειας, δεν γνωρίζω καμία που να έχει δύο μόνες μαμάδες οι οποίες να είναι και αδελφές”.

Η μητέρα της Karen, Myra Chipman, 70 χρονών, που ζει επίσης στο Birmingham, είπε: “Είμαι υπερήφανη που οι εγγονές μου έχουν επιλεγεί ως πρόσωπα της πόλης. Είναι όμορφα κορίτσια και έχουν μεγαλώσει σωστά”.
 photo SINGLE-MOM-4_zpss4htq7bn.jpg

Η Gillian Wearing, που πήρε το βραβείο Turner το 1997 και είναι συνεργάτης του καλλιτέχνη Michael Landy, όπως φαίνεται και στην επιγραφή που κοσμεί το γλυπτό της, λέει: ” Η πυρηνική οικογένεια είναι πραγματικότητα αλλά είναι μόνο μια από τις πολλές και αυτό το γλυπτό γιορτάζει την ιδέα πως οτιδήποτε αποτελεί μια οικογένεια, δεν θα έπρεπε να είναι συγκεκριμένο”.

Το προηγούμενο γλυπτό της βρίσκεται στο Trento της Ιταλίας. Το νέο της γλυπτό που βρίσκεται μπροστά από τη βιβλιοθήκη του Birmingham και το οποίο ζητήθηκε από την Ikon gallery της πόλης, φτιάχτηκε στην Κίνα και χρηματοδοτήθηκε από ένα μέρος δημοσίου χρήματος και ένα μέρος ιδιωτικών δωρεών.

Η Gillian Wearing γεννήθηκε στο Birmingham το 1963.  Έγινε διάσημη το 1990 με μια συλλογή από φωτογραφίες ξένων που είχε τραβήξει στον δρόμο και οι οποίοι κρατούσαν πινακίδες πάνω στις οποίες ήταν γραμμένες “εξομολογήσεις.”Μιλώντας για αυτό το έργο η Wearing είπε ότι έχει εμπνευστεί από την τάση των Βρετανών να εσωτερικεύουν τα συναισθήματα τους και να μην αποκαλύπτονται. Το 1997 κέρδισε το βραβείο Turner για το  “60 Minutes Silence”ένα αστυνομικό φιλμ. Η Wearing εκλέχθηκε εφ’ όρου ζωής , μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας των τεχνών του Λονδίνου το 2007.

Πηγή: http://www.whitenationnetwork.com


Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ