Χωρισμένες μαμάδες, παντρεμένο ψέμα

0

Μήπως από τότε που χωρίσατε, λέτε ψέμματα στον εαυτό σας; Μήπως μέσα στο κεφάλι σας, ακούτε μια φωνή που σας λέει «Είμαι κακή μητέρα» ή «Κάτι δεν πάει καλά με μένα»;

Ε, λοιπόν ήρθε η ώρα να σταματήσετε. Δεν χρειάζεται να πιστεύετε ό,τι σκέφτεστε! Η σκέψη σας μπορεί να είναι διαστρεβλωμένη και τότε είναι που βρίσκει το ψέμμα χώρο στη ζωή σας. Κι αν αυτό σας φαίνεται τρελλό, θα σας δώσω ένα παράδειγμα από τη δική μου εμπειρία.

Μετά το διαζύγιο, σταματήσαμε να τρώμε όλοι μαζί σαν οικογένεια παρόλο που θεωρούσα την αξία αυτή σημαντική. Οι γιοί μου, περνούσαν πάρα πολύ χρόνο στον υπολογιστή και στη τηλεόραση κι εγώ δεν είχα την ενέργεια να βάλω όρια. Η πειθαρχία και το πρόγραμμα, είχαν χαθεί από την καθημερινότητά μας. Όταν μίλησα για τις ανησυχίες μου σε μια φίλη μου, εκείνη μου απάντησε «Ηρέμησε, είσαι πολύ καλή μαμά. Αυτή η κατάσταση είναι προσωρινή και τα παιδιά σου είναι μια χαρά!».

Τα λόγια της ακούγονταν πολύ αισιόδοξα και ενθαρρυντικά αλλά από μέσα μου σκεφτόμουν «Αν ήξερε πως ήμουν στο σπίτι δεν θα τα έλεγε αυτά. Μπορούσα να χειριστώ καλύτερα τα πράγματα και δεν το κάνω γιατί είμαι κακή μητέρα. Κι αν τα παιδιά μου τραυματιστούν μόνιμα, εγώ θα φταίω!».

Για κάποιο λόγο, είπα αυτούς τους φόβους στη φίλη μου η οποία μου απάντησε «Δεν χρειάζεται να πιστεύεις ό,τι σκέφτεσαι». Πράγματι δεν είχα σκοπό να είμαι κακή μητέρα, απλώς περνούσα από ένα διαζύγιο κι έπρεπε να κάνω πολλά πράγματα ταυτόχρονα, προσπαθώντας να τα κάνω όσο καλύτερα μπορούσα. Πιθανόν να έλεγα ψέματα στον εαυτό μου. Πλέον σκέφτομαι εντελώς διαφορετικά και το ίδιο μπορείτε κι εσείς. Παρακάτω θα δείτε μερικές προτάσεις για το πώς να ξεκινήσετε!

Περιμένοντας τα χειρότερα
Με το να προσπαθείτε να μειώσετε τον εαυτό σας πριν σας μειώσουν οι άλλοι, οδηγεί ακριβώς σε αυτή τη κριτική που προσπαθείτε να αποφύγετε. Το να επιδιώκετε τον πόνο, και να φοβάστε το χειρότερο, πιστεύοντας πως έτσι προστατεύετε τον εαυτό σας από το κακό,  είναι μια τακτική που επίσης δεν αποδίδει. Με το να λέτε ψέμματα στον εαυτό σας, ουσιαστικά αυτό-πληγώνεστε και πληγώνετε και τα παιδιά σας.Αντιμετωπίστε τα πράγματα ως έχουν όχι ως θα είχαν στη χειρότερη εκδοχή τους.

Αμφισβητήστε τις σκέψεις σας
Όταν βάζετε ταμπέλες στον εαυτό σας ή κάνετε άσχημες προβλέψεις για το μέλλον, είναι πιθανόν η σκέψη σας να είναι διαστρεβλωμένη οπότε την ίδια στιγμή που θα σκεφτείτε το οτιδήποτε, καλό είναι να αναρωτηθείτε πόσο «στέκει» αυτό που σκέφτεστε.

 

Εάν μια σκέψη σας κάνει να νιώθετε άσχημα για τον εαυτό σας (και δεν είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε γι’ αυτό) πιθανόν να μην ισχύει
Πρόκειται για τον διαχωρισμό «ενοχή vs ψέμμα» αλλά η αλήθεια είναι η εξής: Αν κάνατε κάτι για το οποίο νιώθετε άσχημα, και μπορείτε να το διορθώσετε, κάντε το. Θα νιώσετε καλύτερα ακόμη κι αν αρχικά, σας φανεί δύσκολο. Εάν όμως η σκέψη σας, αφορά κάτι που θεωρείτε πως είστε (π.χ. κακός γονιός) τότε πιθανόν να μην ισχύει και να πρέπει να βρείτε μια σκέψη που σας κάνει να νιώθετε καλύτερα.

Βρείτε μια σκέψη που σας κάνει να νιώθετε καλύτερα (και ισχύει)
Φυσικά δεν εννοούμε από το «είμαι κακή μητέρα» να περάσετε στο «είμαι η καλύτερη μητέρα του κόσμου». Αλλά μπορείτε το «είμαι κακή μητέρα» να το αλλάξετε σε «δεν είμαι τέλεια, αλλά είμαι αρκετά καλή μαμά».

Ελέγξτε τη κατάσταση μαζί με μια φίλη ή με κάποιον ειδικό
Μία τρίτη γνώμη που βρίσκεται σε απόσταση από τη κατάστασή σας, μπορεί να σας δώσει μια διαφορετική και ίσως πιο συγκεκριμένη οπτική.  Εάν ανησυχείτε ότι τραυματίσατε το παιδί σας ανεπανόρθωτα επειδή σας πήρε ο ύπνος την ώρα που έπρεπε να πάτε στο σχολείο να το πάρετε, πιθανόν μες από τη συζήτηση με κάποιον άλλον, να ανακαλύψετε ότι κάτι αντίστοιχο έχει συμβεί και σε άλλους γονείς. Εάν ανησυχείτε ότι το παιδί σας δεν θα διαπρέψει στο μπάσκετ επειδή δεν έχετε χρήματα να πληρώνετε τις έξτρα προπονήσεις,  μπορείτε να ζητήσετε από τον γιό μιας φίλης να τον προπονήσει. Αρκεί να προσπαθήσετε να στηριχτείτε σε ανθρώπους που βρίσκονται στη θέση σας ή σε ανθρώπους πρόθυμους να σας βοηθήσουν, για να καταλάβετε ότι δεν είστε μόνοι!

Να είστε επιεικείς με τον εαυτό σας
Η αυτό-συμπόνοια είναι ένα θαυμάσιο εργαλείο, κατάλληλο για όλες τις συνθήκες και ένα εξαιρετικό αντίδοτο στις άσχημες σκέψεις και στα ψέματα που λέμε στον εαυτό μας, ειδικά μετά το διαζύγιο. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα στο διαζύγιο ότι κάτι δεν πάει καλά με εσάς. Όχι δεν υπάρχει κάτι που δεν πάει καλά, τουλάχιστον όχι πια. Η δουλειά μιας διαζευγμένης μαμάς είναι σκληρή και εσείς παρ’ όλα αυτά, δίνετε τον καλύτερο εαυτό σας. Κάντε τη δουλειά σας, ευκολότερη με το να δίνετε στον εαυτό σας την αληθινή διάσταση των πραγμάτων. Το ψέμα το ζήσατε και το χωρίσατε. Ήρθε καιρός και για λίγη αλήθεια!

Πηγή: divorcedmoms.com